SZABOLCSI ALMÁS MÁKOS

SZABOLCSI ALMÁS MÁKTORTA


A férjemmel most ünnepeltük az első házassági évfordulónkat. Mivel a férjem imádja a szabolcsi almás mákost - és sajnálatos módon itt Horvátországban nem lehet ilyen sütit/tortát kapni, így gondoltam elkészítem neki én. 

Sok blogban megnéztem, ki hogyan készíti, illetve elolvastam az eredeti verziót is és megpróbáltam amennyire csak tudom hűen elkészíteni az amúgy annó esküvői tortánkként is felhasznált almás mákos receptet.

Mivel hallottam, hogy az íze csak 1-2 nap múlva érik össze, hagytam egy nagyobb szeletet két napig és tényleg sokkal finomabb, mint 4-5 órás hűtőben tartás után..

Ahogyan én készítettem:


HOZZÁVALÓK

Tészta:
7 tojás fehérje
23 dkg cukor
15 dkg mák
1 nagyobb alma

Almás krém:
50 dkg alma
5 dkg margarin
5 dkg cukor
2 kk fahéj

Sárga krém:
6 dl tej
10 dkg cukor
2 csomag vanilliás cukor
7 tojássárga
2 csomag vanilliás puding
2 dl tejszín

ELKÉSZÍTÉSE

  1. Én először a tésztát készítettem el. Készítettem már 16 cm-es formában, akkor 4 lapot készítettem, illetve 22 cm-ben is, akkor 3 lap készül. Felvertem a tojásfehérjét, amikor már kezdett keményedni a hab, fokozatosan beletettem a cukrot. 
  2. Amikor kemény a hab, óvatosan belekeverjük a mákot és a lereszelt almát.
  3.  Amiatt, hogy egyforma tortalapokat kapjak, csak a tortaforma alját használtam. Az alsó részét lekapcsoltam, a tetejére sütőpapírt tettem és a tésztát vékonyan felkentem a sütőpapír tetejére (a tortaforma segített, hogy mik lesznek a lap határai). 
  4. 12-15 percig kell egy-egy lapot sütni, ha a teteje már szilárd - de még egy kicsit pudingszerű, akkor ki lehet venni a sütőből, amúgy csak kiszárítjuk a tésztát. Vigyázzunk, amikor felkenjük a tészát, hogy az ne legyen nagyon vékony, mert akkor csak össze-vissza fog törni és nehéz lesz vele dolgozni. 
  5. A kész tortalapokat konyharuhára terítettem és vártam, hogy kihűljenek.
  6. Miközben a lapokat készítjük, el lehet készíteni a krémeket. Én az almással kezdtem. A margarint a cukorral feltettem a gázra, majd amikor a margarin elolvadt, ráöntöttem a lereszelt almás-fehéjas keveréket és megpároltam. Amikor elkészültünk, akkor félretesszük hűlni.
  7. A krémhez a tojássárgát, egy kis tejet, a cukrot, van.cukrot és a pudingport összekeverjük. Annyi tejet használjunk, hogy csomómentesre ki tudjuk keverni azt, majd a maradék tejet feltesszük forrni és fokozatosan beleöntjük a kikevert pudingos masszát. Sűrű krémet főzünk belőle és megvárjuk, hogy kihűljön. Amikor az teljesen kihűlt, akkor a kemény habbá vert tejszínt hozzá öntjük és elkezdhetjük a tortalapokat tölteni.
  8. Az alsó lapra a krémes masszát kentem, majd ráfordítottam egy tortalapot, erre az almás tölteléket tettem, majd az utolsó tortalapot is ráfordítottam a konyharuha segítségével az egészre és ismét a sárga krém jött - ha kisebb formában készítjük, akkor értelemszerűen addg rétegezzük, amíg el nem fogy a krém és a tortalap.. Bekentem a krémmel a torta oldalát is, majd azt mákkal díszítettem - kézbe vettem mindig egy kis marék mákot és a krémre nyomtam, majd a tetejét díszítettem a fentiek szerint. Én hagytam ki egy kicsi almás krémet és azt a torta tetejére is használtam.



Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.



Népszerű bejegyzések