HÓKIFLI

HÓKIFLI




A hókifli egy tipikus karacsányi sütemény, gondoltam, nem hiányozhat tőlünk sem karácsonykor. A férjem is és én is nagyon szeretem. Háromfélét készítettem, diós, citromos-kakaós és sárgabarack lekvárral töltöttet. Nagyon finom mindhárom, nekem különösen a diós nyerte el a tetszésemet, de jó lett a citromos ízesítésű kakaókrémes is.

Egyelőre egy doborzba tettem a kis kifliket, onnan csemegézünk - remélve, hogy kibírja karácsonyig.. :))

HOZZÁVALÓK

40 dkg liszt
20 dkg zsír
1 csipetnyi só
2 dl tejföl

Töltelékek:

lekvár

10 dkg darált dió
porcukor
fél marék mazsola
0,2 dl tej
1 kk citromlé
fél zacskó vanilliás cukor

10 dkg kakaópor
kb. feleannyi porcukor - ízléstől és kakaóportól függően
fél zacskó vanilliás cukor
kb. 1 citrom leve  - 1,5 - 2 dl

+ a hempergetéshez vainilliás cukor + porcukor

ELKÉSZÍTÉSE

  1.  A lisztet a zsírral összemorzsolom, majd szépen hozzáadom az összes hozzávalót és egynemű tésztát gyórok belőle. Letakarva hagytam addig, amíg a töltelékkel el nem készültem. (Ha tovább pihentetjük se lesz vele probléma)
  2. A tésztát 3 fele veszem és lisztezett felületen 3 mm-esre kinyújtom, majd - én egy sima pohárral kiszaggattam. Minél kisebb poharat használunk, annál apróbbak lesznek a kiflik. Én egy 8 cm átmérőjű vizespoharat használtam.
  3. A körök alsó részére 1 kk tölteléket teszek, majd feltekerem, a két végét igazítom és kifli alakra formázom.
  4. Előmelegített sütőben 180 fokon 15 percig sütöm, éppen addig, hogy egy nagyon kis színt kapjon, majd a porcukros, vanilliás cukros keverékben megforgatom még melegen a kifliket.

A receptet itt találtam.



Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések