TÖLTÖTT GOLYÓK

TÖLTÖTT GOLYÓK


Az alaprecept az egyik kedvenc oldalamon található hamburgerzsemle receptje. Olyan finom és számomra annyira édes, hogy töltve is kipróbáltam, a férjem ötlete alapján..:) Szerencsére férjem az édességre mindig vevő, így mivel nem volt otthon kenyér, én a tésztából fele-fele alapon zsemlét és ezeket a töltött golyókat készítettem - tehát 4 nagy hamburgerzsömlém lett és a másik feléből pedig 8 db golyó, a fele lekvárral a másik fele pedig nagyon finom eperpudinggal töltve.  Elég emberes adagokat készítettem, de így egy könnyű ebéd után pont jó volt..



HOZZÁVALÓK

50 dkg liszt
3 ek tej
2,5 dkg élesztő
2,5 dl meleg víz 
5 dkg cukor
1,5 tk só
1 db tojás
5 dkg vaj


1 tojás a lekenéséhez

lekvár
ízlés szerinti puding 4 dl tejben elkészítve, leírás szerint cukrozva

ELKÉSZÍTÉSE

  1. A langyos tejet és a vizet összeöntöttem, beletettem a cukrot és az élesztőt, megvártam, amíg az élesztő felfut.
  2. Ezután összedolgoztam a hozzávalókat és hagytam 1 órát, hogy hagy kelljen a tészta. A megkelt tésztát kiborítottam egy lisztezett deszkára és mégegyszer átgyúrttam, majd 16 egyenlő részre osztottam. 
  3. Egyesével átnyújtottam a tésztadarabokat és a közepébe lekvárt vagy pudingot tettem, összeillesztettem a végződéseket és próbáltam golyókat formálni belőle, majd a tepsibe helyeztem a őket. 
  4. Letakartam és megint vártam 1 órát. Ezután tojással átkentem a tetejét és 180 fokon megsütöttem.

A Facebookon itt tudtom hozzám csatlakozni.
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések