TEJFÖLÖS POGÁCSA

TEJFÖLÖS POGÁCSA
Horváth Ilona féle



Mostanában - kismama vagyok - nem nagyon kívánom az édeset. Megeszem ha van, de nincsennek nagy édesség rohamaim, mint ahogyan képzeltem a terhesség előtt, hogy majd lesznek. Inkább a sós ízek vonzanak, így most is az készült, tejfölös pogácsa képében. A Hováth Ilona féle recept szerint készítettem el.

Ebből a mennyiségből nekem csak egy tepsinyi lett, így gyorsan el is fogyott. Szerencsére segítségem is volt..így tényleg könnyű sütni-főzni.. :)



HOZZÁVALÓK

50 dkg liszt
15 dkg zsír
2 tojássárgája + 1 egész a kenéshez
3 dkg élesztő
2 dl tejföl
1 dl tej + pici cukor
2 tk só


ELKÉSZÍTÉSE


  1. Az élesztőt belemorzsoljuk a langyos tejbe, amibe tegyünk egy pici cukrot, hogy segítsen felfuttatni az élesztőt.
  2. Ha az élesztő felfutott, akkor összedolgozzuk a hozzávalókat, majd letakarva 1 órát várunk, hogy a kétszeresére keljen.
  3. Ha megkeltek, akkor 1,5-2 cm-es vastagságúra kinyújtjuk, majd kiszaggatjuk a tésztát. Én a szaggatás után még a két tenyerem között meg szoktam sodorni a pogácsát, hogy kis tetszetős legyen.
  4. Tepsibe tesszük és megint várunk 15-20 percet, hogy egy kicsit ott is keljen még a tészta, majd lekenjük tojással a tetejét. Ha szeretnénk, akkor sajtot szórhatunk rá, vagy egyéb magokkal ízesíthetjük.
  5. Közepes lángon aranysárgára sütjük.


A Facebookon itt tudtom hozzám csatlakozni. Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések