RIZSGOLYÓK

RIZSGOLYÓK



Többször találkoztam a neten ezzel a recepttel, így gondoltam kipróbálom én is.. A férjem azt mondta, most ez a kedvence, így szinte hetente egyszer ezt készítek.. Lehet körteként vagy akár egy kiadósabb leves után főételként tálalni. Variálható, mert azt teszünk bele, amit csak szeretnénk - apróra vágva. Eredetileg ezt az olasz - sziciliai - recept.

HOZZÁVALÓK

1 bögre rizs
1 tojás
zöldégek apróra vágva
sonka vagy egyéb felvágott apróra felvágva
10-15 dkg reszelt sajt / vagy 1-2 evőkanál krémsajt

ELKÉSZÍTÉSE


  1. A rizst egy picivel több mint a kétszeres vízben megfőzzük, hogy jó puha legyen. Attól függően, hogy zöldségeket teszünk e majd bele, főzhetjük azt együtt a rizzsel vagy akár külön is. Én ha nincs itthon fagyasztott zöldség mix, akkor min. egy sárgarépát nagyon apróra felszeletelek és azt a rizzsel együtt megfőzöm.
  2. Ha kihült a rizs, akkor beleütünk egy tojást és a többi hozzávalót is hozzákeverjük, majd jól összekeverjük azt.
  3. Hidegvizes kézzel golyókat gyúrunk belöle és forró olajban kisütjük. Próbáltam már tepsiben is elkészíteni, úgy is nagyon finom. 



Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések