HAJDINÁS KENYÉR

HAJDINÁS KENYÉR



A férjem a múltkor 1 kg hajdinával jött haza.. :) Mondván már régen készítettem hajdinás ételt vagy csak köretet, így jó lenne, ha megint terítéken lenne valamilyen formában.. Hát mit mondjak 1-2 köret után el is felejtettem, hogy van hajdinánk itthon, így amikor feleszméltem hogy van még egy nagy csomag belőle, ledaráltam egy részét és ezt a finom kenyeret készítettem belőle..  

Általában csak köretként használom a hajdinát. Egy kis bazsalikommal megfőzve isteni köret varázsolható belőle, szeretjük is nagyon. Egészséges, gluténmentes, sok benne a B1-, B2-, C-, és E-vitamin, gazdag fehérjeforrás, emellett cinket, rezet, mangán, magnéziumot és kalciumot is tartalmaz. Egyszóval nagyon jó. Ezen kívül jótékonyan hat a koleszterin-szintre és a vérnyomásra, magas rosttartalmának köszönhetően pedig az emésztést is támogatja.

Férjem imádta a kenyeret belőle, nekem se volt bajom vele, de én inkább maradok a lenmagos kenyérnél mint kedvencnél..

HOZZÁVALÓK

50 dkg hajdina liszt - én hajdinát daráltam le és azt használtam
15 dkg fehér liszt
2 dkg friss élesztő
2 teáskanál cukor
1 dl tej (langyos)
2 tk só
3 ek olívaolaj
2,5 dl víz (meleg)

ELKÉSZÍTÉSE

  1. A langyos cukrozott tejben felfuttatjuk az élesztőt.
  2. Amíg az élesztő felfut, addig a liszteket, sót, olívaolajat összekeverjük egy kanállal. Amikor az élesztő kész, hozzátesszük az összekevert lisztes keverékhez és a víz felével elkezdjük összedolgozni. A többi vizet apránként adjuk hozzá, amennyit a tészta kíván.
  3. Ha szépen összedolgoztuk a hozzávalókat, akkor letakarva 1 órára magára hagyjuk a kenyérkénknek valót, majd mégegyszer átgyúrjuk és formázzuk a kenyeret, majd kilisztezett tepsibe tesszük.
  4. Előmelegített sütőben 180 fokon sütjük meg. Kihűlve szeletelhető jobban és pl. nekem jobban ízlett hidegen mint melegen.

Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések