CSUPA CSOKIS KIFLIK

CSUPA CSOKIS KIFLIK



Kivűl-belül csokis kifliket sütöttem valamelyik nap. A kifli belsejébe és kivűlre is került a csokiból. Finom volt, főleg a reggeli kávé mellé esett jól ez a csupacsokis kifli.. A tészta receptje az egyik kedvenc kelt tésztás receptem, amit főleg fonott kalácsnak szoktam használni.


HOZZÁVALÓK:

3 dl tej
3 g élesztő
50 dkg liszt
5 dkg vaj / vagy 1 ek zsír
4 kanál cukor
egy kis tej a kenéshez

4 ek kakaó, 6 ek cukor
csokoládé feldarabolva

ELKÉSZÍTÉSE

  1. A langyos cukrozott tejben felfuttatjuk az élesztőt. 
  2. A lisztbe beleöntöm a felfutott élsztős tejet, a felolvasztott vajat és összedolgozom. Én jobban szeretek zsírt használnii, mert puhábbak lesznek vele a kelt tészták és egyszerűbb is kezelni, nem kell olvasztgatni a vajat..és még egészséges is.. :)
  3. Ezt követően letakarom egy konyharuhával, majd kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztem.
  4. Amikor megkelt, akkor átgyúrom még egyszer és kettéveszem a tésztt. Kinyújtom kör alakúra és megszórom cukrozott kakaóval, majd ráterítem a másik körré nyújtott tésztát. Ezt egy picit még átnyújtom, majd 16 cikkre vágom, majd mindegyikbe teszek egy kisebb szelet csokoládét, majd a szélesebb végétől fogva kiflivé tekerem őket. 
  5. A tetejét megkenem egy kis tejjel, majd a sütőben 180 fokon addig sütöm, amíg szép aranybarna nem lesz. Ha elkészült, akkor még forrón lekenem tejjel a kifliket és egy kisebb darab csokoládét teszek a tetejükre.


Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések