EGYSZERŰ PISKÓTA - KAKAÓS NARANCSOS ÍZESÍTÉSSEL

PISKÓTA





A megunhatatlan, az ezerképpen variálható, a gyorsan elkészíthető. Ez a piskóta. Az előkészület tényleg gyors, kb. annyi idő alatt van meg, amíg pl. feltesz az ember egy teát forrni ( na, azért nem egy bögrényi teát, de tény, hogy nagyon gyorsan megvan..) Variálni variálható ezerképpen. Készíthető gyümölcs darabokkal, kakaósan, csoki darabokkal, lekvárosan - akár belekanalazva foltokban az elkészített sütés előtt lévő tésztába, akár a kész pikótát megkenve lekvárral, mindenféle krémmel tölthetjük, stb.. Tényleg ezer arca van és könnyen elkészíthető.

Már ezer éve nem készítettem így valamelyik nap ez volt a könnyű desszert itthon.. Csak egy nagyon ki tepsivel készítettem, tojásból.


HOZZÁVALÓK:

3 tojás
3 ek cukor
3 ek liszt
késhegyni sütőpor
plusz amit csak szeretnénk ízesítésként


ELKÉSZÍTÉSE:

1. A tojásfehérjét és a sárgáját ketté választom. A sárgájába beleteszem a cukrot, és addig kavarom, amig szép világos sárga nem lesz.

2. Közben bekapcsolom a sütőt, hogy felmelegedjen. A tojás fehérjét robotgéppel kemény habbá verem, majd óvatosan a cukors, tojássárgás masszához adom. Vigyázni kell, hogy ne törjön össze a tojás fehérje, mert úgy lesz szép a süti. Beleteszem apránként a lisztet és a sütőport és óvatoj mozdulatokkal szépen összekeverem a masszát. Ennyi a sima piskóta recept. Ezt követően mindenki azt tesz bele, amit szeretne. Én ketté vettem a tésztát, a felét beletettem a sütőbe és a másik felébe cukrozott kakaót kevertem. Ezt belleöntöttem a fehér részre és apróra vágott narancs darabokkal bonondítottam még meg az egészet.

3. Előmelegített sütőben kb. 180 fokon sütjük. Tűpróbával ellenőrízzük.




Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések