BAJOR PEREC

BAJOR PEREC





Mindenképpen perecet szerettem volna a férjemnek sütni, erre esett a választásom - a férjem nagy örömére. Nekem is nagyon ízlett, gyorsan elfogyott, de be kell vallanom, hogy párat kihülés után lefagyasztottam, hogy ha nincs időm és gyorsan szeretnénk valamit, akkor legyen tartalékban pár darab ebből a finomságból.

HOZZÁVALÓK

A tésztához:

50 dkg liszt
3 dl langyos víz
4 dkg élesztő
1 kiskanál só
1 kiskanál cukor
5 dkg margalin

A főzővízbe:
1 liter víz
2 kiskanál só
5 dkg szódabikarbóna

ELKÉSZÍTÉSE



1. A langyos vízbe beleteszem a cukrot és felfuttatom benne az élesztőt.

2. A lisztet a sóval, a puha margalinnal majd a felfutatott élesztővel összedagasztom, majd pihentetetm kb. 30 percig (nálam egy órát pihent, mert nem értem rá, csak 1 óra múlva, és így gyönyörűen a kétszeresére dagadt.

3. A tésztát én 16 darabra osztottam, majd kézzel hurkákat képeztem és perec formává alakítottam őket.

4. Amikor már kb. a felével elkészültem, feltettem a liter vizet a sóval és a szódabikarbónával főzni. Amikor főtt a víz, akkor kettesével fél percre, egy percre beletettem a zubogó vízbe, majd szűrőkanállal kivettem őket, megszórtam a tetejüket durva szemű sóval és betettem 210 fokos sütőbe 10-15 percre - addig, amig szépen meg nem barnulnak.









Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések