SZŐLŐLEKVÁR

SZŐLŐLEKVÁR




Szerencsére nagyon finom, édes szőlőnk termett, így volt alapanyag a szőlőlekvárhoz. Kaptunk is ajándékba szőlőt, melyből szőlő befőttet készítettem - a maradékot pedig nassolásként megettük. Az az igazság, hogy kétféle lekvár készült a szőlőből, egy maggal - süteménybe nagyon finom lesz, a másik pedig passzírozással készült. Természetesen jobb a passzírozott változat, de ha esetleg valakinek nincs passzírozó gépe, nem kell kétségbe esni, amikor már kezd besűrűsödni a lekvár, a magok feljönnek a tetejére és egy kanál segítségével le lehet szedni azokat - természetesen így maradni fog benne valamennyi, ilyen lett az első csapat lekvárom. Ízre isteni, de a magok miatt a süteménybe a legjobb beletenni.

HOZZÁVALÓK

szőlő
cukor

ELKÉSZÍTÉSE

1. Feltettem a szőlőt főzni, majd kb. fél óra múlva átpasszíroztam az egészet a legkisebb lyukú passzírozón.

2. Mivel nagyon sok levet enged a szőlő, így elég hosszú a főzési ideje. Én cukrot tényleg csak alig tettem bele, mert nagyon finom a szőlő és szerintem nem érdemes a gyümölcs ízét felesleges édesítésekkel elrontani.

3. Addig főztem, amíg a levét teljesen elfőtte és szilvalekvárhoz hasonló állagot nem kapott.




Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések