CSOKIS LEKVÁROS KIFLIK

CSOKIS LEKVÁROS KIFLIK





Ezt a receptet a Limara pékségében láttam. Nagyon megtetszett, mert valami olyan kelt tésztát szerettem volna készíteni, amibe lekvárt tehetek, de a számban volt a kakaó íze is, szóval lekváros, kakaós valamit szerettem volna sütni... Én tojást nem tettem a tésztába - az eredeti recept szerint még egy tojást oda is kell tenni, de így is nagyon finom lett és persze kapós..:))

HOZZÁVALÓK

600 g liszt
1 tk só
70 g cukor
3 dl tej
10 dkg vaj
3,5 dkg élesztő
1 tojás a tészták lekenéséhez

Töltelékhez:
6 kanál lekvár (én saját készítésű szőlőlekvárt használtam)
4 kanál kakaó
4 kanál cukor

ELKÉSZÍTÉSE

1. A meleg cukrozott tejben felfuttatom az élesztőt. Közben megolvasztom a vajat.

2. Amikor az élesztő felfutott és a vaj kihűlt (de még folyós), összegyúrom a hozzávalókat, majd konyharuhával letakarva kb. 1 órát vártam, hogy keljenek egy kicsit.

3. A megkelt tésztát 4 részre osztottam, majd két lapot nagyon vékonyra kinyújtottam. Az egyik tésztalapot a töltelékkel megkentem, majd a másik lapot ráhelyeztem és háromszög alakúra vágtam, majd a szélesebb részétől kezdve szépen feltekertem és kiflivé formáztam őket. 

4. Tepsibe helyezést követően megkentem tojással a tetejüket és 180 fokon aranysárgára sütöttem őket, majd a következő két rész tésztával ugyanígy tettem.






Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések