FAHÉJAS, KAKAÓS, KÓKUSZOS CSIGA

FAHÉJAS, KAKAÓS, 

KÓKUSZOS CSIGA








Egy kiadós leves után készítettem ezeket a csigákat. Eredetileg darázsfészek lett volna a menün, azonban nem volt itthon dió, így fahéjas csigára gondoltam. A végén aztán a fél tésztát kókusszal és kakaóval is megtöltöttem, hogy lehessen válogatni. A tésztája nagyon nagyon puha, az az igazán nem lehet abbahagyni kategória. Igaz ez lehet a zsírtól van, ugyanis mostanában margarin helyett zsírral készítem a kelt tésztákat. :)

HOZZÁVALÓK

1/2 kg liszt
3 dkg élesztő
5 dkg cukor + 5 dkg a tetejére
1 csapott mk só
kb. 3 dl tej
10 dkg zsír a tésztába
5 dkg margarin a tésztát megkenni
Tölteléknek:
fahéj, kakaó, kókuszreszelék + cukor
Leöntéshez:
2 dl tej
1 cs vaníliás cukor 
ELKÉSZÍTÉSE
  1. Az élesztőt kevés langyos cukros tejbe keverjük (2,5 dl tej és az 5 dkg cukor), és felfuttatjuk.
  2. A lisztbe keverjük a sót, a felfutott élesztőt. 4 ek olvasztott margarinnal és annyi tejjel, amennyit felvesz, ez ált.még 0,5 dl és közepesen lágy tésztát dagasztunk. Langyos helyen, lefedve duplájára kelesztjük.
  3. Ujjnyi vastag tégla lappá nyújtjuk, majd megkenjük olvasztott margarinnal, és egyenletesen rászórjuk a tölteléket. 
  4. Én mindegyik tölteléket úgy készítettem el, hogy rászórtam a fahéjat/kakaót, kókuszreszeléket a tésztára úgy, hogy mindenütt érje a tésztát, majd cukrot szórtam a tetejére, azt is úgy, hogy mindenhová jusson cukor. 
  5. Hosszabbik oldalánál fogva feltekerjük, és kb. 3 cm vastag csigákká szeleteljük.
  6. A csigák tetejét is megkenjük margarinnal, és tetejüket megszórjuk kristály cukorral. Pihentetjük, amíg a sütő bemelegszik, kb.15 percet.
  7. Előmelegített sütőbe toljuk és a sütés vége előtt 10 perccel egyenlően elosztva és gyorsan rákanalazzuk a csigákra a vaníliás cukorral elkevert tejet.






Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések