FŐZELÉK MÁNGOLDBÓL / SPENÓTBÓL

FŐZELÉK MÁNGOLDBÓL,

 SPENÓTBÓL



Én szereintem míg össze nem költöztem a férjemmel, nem is ettem mángoldot... Otthon spenótot használtunk, igaz azt se sokat, illetve ha igen, akkor a fagyasztott változatát. Pedig tele van vitaminnal és mindenféle jóval..:))

Itt Horvátországban - Dalmáciában - közkedvelt a mángold, férjem is rajong érte, én is nagyon megszerettem. Nagyon sokszor csak megfőzöm sós vízben a mángoldot majd olívaolajjal leöntbe egy kis kenyérrel esszük azt.. Ami Magyarországon a tejföl, az itt a házi olívaolaj, isteni finom és sokat használjuk..

Mind a spenótot, mind a mángoldot hasonlóan lehet elkészíteni. Lehet variálni ezerféle képpen a az  elkészítésüket.. A lenti verzió az egyik, amit addig a férjem se kósolt, de nagyon megszerette..

HOZZÁVALÓK

500 g mángold
2 nagy szelet kenyér
1,5-2 dl tej

ELKÉSZÍTÉSE

  1. Az alaposan megmosott mángoldot feltesszük főzni. Annyi vízet használjunk, hogy éppen ellepje a mángoldot. Mivel a mángold szára vastagabb - és nem érdemes kidobni, én igazság szerint előbb azt szoktam feltenni főni, majd amikor forr a víz, akkor teszem a vízbe a felszeletelt mángoldot.
  2. Amikor már (ismételten) forr a víz, a tejbe áztatott kenyeret beletesszük a mángoldhoz.
  3. Amikor már nagyjából elkészült a főzelékünk, akkor levesszük a tűzről és összeturmixoljuk, majd még egyet rottyantunk rajta és el is készült.

Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések