KRUMPLIS BUCIK, azaz ÉLESZTŐ NÉLKÜLI ZSEMLE

KRUMPLIS BUCIK, azaz 

ÉLESZTŐ NÉLKÜLI ZSEMLE


Valami krumplis kenyeret/péksüteményt szerettem volna készíteni. Mivel elfogyott itthon az élesztő, így anélkül készítettem az alábbi bucikat, sütőporral helyettesítve az élesztőt. Finom lett, arról nem is beszélve, hogy nagyon gyorsan elkészült, mert nem kellett a kelesztésre várni.

Belül istenien puha és nagyon jó ízt ad neki az, hogy zsírral készítettem. Persze szerintem olajjal is ugyanolyan finom - vagy akár margarinnal elkészítve is, de a zsír különleges ízt ad neki.

HOZZÁVALÓK

45 dkg liszt
15 dkg burgonya
1 csomag sütőpor
5 dkg zsír (de lehet olajjal is készíteni)
2 ek cukor 
1 tk só
1 dl tej
1 dl meleg víz ( a krunpli főző vízéből )

ELKÉSZÍTÉSE

  1. A liszthez hozzáadom a kihűlt és összetört burgonyát és minden más hozzávalót. Ha még melegen használjuk a főtt krumplit, akkor sok lisztet fog felvenni, így teljesen más lesz a tészta íze.
  2. Jól összedolgozom a tésztát, ha kell, akkor tegyünk még bele lisztet, majd bucikat formáztam belőlük kézzel és kb. 180 fokon aranybarnára sütöttem. 




Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések