LINZER KOSÁRKÁK

LINZER KOSÁRKÁK





A múltkori linzertészta készítésekor annyi tésztát gyúrtam be, hogy készítettem belőle kis kosárkákat is, különböző díszítésekkel. Be kell vallanom, hogy hamarabb is kivehetettem volna a sütőből, de teljesen elfelejtkeztem a kis kosárkákról. Elég ha éppen csak színt kap a linzer tészta, mert amúgy túlsütjük.. De így is finom volt. Én füge jammel és meggy jammel készítettem el a kis kosarakat.

HOZZÁVALÓK

30 dkg liszt
20 dkg margarin
10 dkg porcukor
1 cs vaníliás cukor
1 tk sütőpor
lekvár/jam


ELKÉSZÍTÉSE
  1. Először a száraz alapanyagokat összekeverem, majd belemorzsolom a margarint és jól összedolgozom. Nehezen állt össze, morzsolódik, de a hűtőben össze fog érni, nem kell további alapanyagot hozzáadni.
  2. A tészta cipót fóliába csomagolom és min. 1 órát hűtőben pihentetem. Az a jó, hogy ezt a tésztát hamarabb is el lehet készíteni és a hűtőben jól eláll, így akár egész éjszaka is a hűtőben maradhat, ha esetleg úgy van időnk elkészíteni a tésztát.
  3. A tésztából egy kis darabot kiveszek és a kivajazott formába kézzel szépen belenyomkodom.
  4. A tésztára lekvárt teszek, majd a tetejét tetszés szerint lehet díszíteni.
  5. Előmelegített sütőben, 180 fokon sütöm. Akkor készül el, ha kezd színt kapni a teteje. Nem kell, hogy aranysárga legyen, csak éppen hogy színt kapjon.


Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések