KAKAÓS KELT TÉSZTA

KAKAÓS LAPOZGATÓ



Nagyon puha és nagyon finom. A szokásos kelt tésztámat használtam fel alap receptnek, majd kivételesen ebben a formában sütöttem ki. Valamelyik blogon láttam ezt a formázási technikát, azonban sajnos csak az angol oldalra vezető linket mentettem csak el, habár a magyar oldalon ezerszer szebben volt elkészítve a süti. Én nem kisérleteztem most másik kelt tészta recepttel, az alábbi mindig finom és puha, tehát biztos siker..

HOZZÁVALÓK

3 dl tej
3 g élesztő
50 dkg liszt
5 dkg vaj + egy kicsi a tészta töltés előtti lekenéséhez
4 kanál cukor
kakaó + további cukor
egy kis tej a kenéshez

ELKÉSZÍTÉSE

1. A langyos cukrozott tejben felfuttatjuk az élesztőt.
2. A lisztbe beleöntöm a felfutott élsztős tejet, a felolvasztott vajat és összedolgozom.
3. Ezt követően letakarom egy konyharuhával, majd kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztem.
4. Amikor megkelt, akkor kinyújtom, megkenem olvasztott vajjal/margarinnal majd rászórom a kakaót és annak a tetejére a cukrot, úgy, hogy közel ugyanakkora mennyiséget használok mind a kakaóból, mind a cukorból.Ezután feltekerem, majd kb. 0,5 cm-es csíkokat vágok. A csíkokból 3-4-et jobb és bal oldalt az ujjaimmal összeszorítok, megkenem tejjel és mehet a sütőbe és 180 fokon addig sütöm, amíg szép aranybarna nem lesz.





Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések