LEKVÁROS TÁSKA

LEKVÁROS TÁSKA




Annyira vágytam egy kis lekváros kelt tésztára, így elővettem a saját készítésű szilvalekvárt és puha, ízletes táskákat készítettem belőlük a fonott kalács receptem felhasználásával.

HOZZÁVALÓK

3 dl tej
3 g élesztő
50 dkg liszt
5 dkg vaj + egy kicsi a tészta töltés előtti lekenéséhez
4 kanál cukor
lekvár
egy kis tej a kenéshez

ELKÉSZÍTÉSE

1. A langyos cukrozott tejben felfuttatjuk az élesztőt.
2. A lisztbe beleöntöm a felfutott élsztős tejet, a felolvasztott vajat és összedolgozom.
3. Ezt követően letakarom egy konyharuhával, majd kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztem.
4. Amikor megkelt, akkor kinyújtom, megkenem olvasztott vajjal/margarinnal és téglalapokat vágok a tésztából. A téglalapokat szemmel 3 részre osztjuk. A közepére egy kiskanálnyi lekvárt teszek, az egyik oldalát a lekvárra ráhajtjuk, lenyomkodjuk egy kicsit, a másik oldalát pedig miután késsel hosszanti irányban a lefedett lekváros részig bevágdostuk, ráhajtjuk a tésztára.
5. A tetejét megkenem egy kis tejjel, majd a sütőben 180 fokon addig sütöm, amíg szép aranybarna nem lesz.



Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések