DIÓS - ALMÁS KÖLESTORTA

DIÓS-ALMÁS KÖLESTORTA


A kölesből eddig mindig csak kását készítettem - sós vagy valamilyen édesebb változatát, pedig sokkal változatosabban is lehetne használni, arról nem is beszélve, hogy mindenféle fogyókúrás étrendbe beilleszthető, mivel alacsony a kalóriatartalma viszont gyorsan és hosszabb időre eltelíti az embert, magas rosttartalma miatt megtisztítja a beleket a salaktól.

Gluténmentes, így lisztérzékenyek is ehetik. Ezen kívül szabályozza a vércukor és koleszterinszintet. Sok benne a magnézium, foszfor, vas, B-vitamin. Erősíti a hajat, körmöket, megszépíti és rugalmassá teszi a bőrt.

Bevallom, egy kicsit szkeptikusan olvastam a receptet Vegagyerek oldalán, de nagyon jó lett a végeredmény. Egy kicsit alakítottam a recepten, kevesebb lisztet használtam, mák helyett diót és almát is tettem bele, stb. Igazság szerint már nyersen is nagyon jó volt az íze, így gondoltam, hogy összesülve még finomabb lesz.

HOZZÁVALÓK

20 dkg köles
5 dkg liszt
10 dkg cukor - ha diétázunk, használjunk édesítőt
10 dkg dió
1 alma lereszelve
fahéj, sárgabarack lekvár
víz

ELKÉSZÍTÉSE

  1. A kölest feltesszük kb. 6 dl vízbe főni, nézzünk néha rá, nehogy leégjen, illetve ha kell, akkor pótoljuk a vizet.Amikor a köles megfőtt, akkor hagyjuk egy kicsit kihűlni.
  2. Ezt követően összekavarjuk a kihűlt kölest, a diót, lisztet, a lereszelt almát, cukrot és annyi vizet tegyünk a nyers tésztához, hogy jól kenhető tészta legyen belőle. 
  3. Beleöntjük az összekevert hozzávalókat egy tortaformába. Az eredeti recept azt írja, hogy vastagon kenjük meg lekvárral. Nekem már a nyers tészta alapján elég édesnek tünt ahhoz, hogy ne kenjem be a teljes torta tetejét lekvárral, csak egy kis mintát rajzoltam a sárgabarack lekvárból. A fahéjat sem a tésztába tettem, hanem a tészta tetejét szórtam meg vele és így tettem be 180 fokos sütőbe. Kb. 25-30 pertcet sütöttem. Amikor lekapcsoltam a sütőt, akkor a kész tortát benne hagytam, hogy ott hűljön ki. Amikor kihűlt, akkor egy kicsit dermettebb lesz, mint ahogyan lekapcsolatuk a sütőt, így könnyen szeletelhető is.
Tehetünk még hozzá lekvárt, én pl. reggelire egy szelet kölestortát és egy pici lekvárt ettem. 

A Facebookon itt tudtom hozzám csatlakozni.
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések