GŐZBEN SÜLT KENYÉR

GŐZBEN SÜLT KENYÉR



Egyszerű recept, egyszerű elkészítéssel. Nagyon finom, nálunk most ez a kedvenc kenyérrecept - igaz mindig az utoljára készített a legfinomabb. Lehet ízesíteni a kenyeret mindenféle fűszerrel vagy magokkal. Én most csak a lenti recept szerint készítettem el a kenyeret, de biztosan lesz még fűszerezett változata is.


HOZZÁVALÓK

3,5 pohár liszt
1,5 pohár langyos víz
1 ek só
2,5 dkg élesztő

ELKÉSZÍTÉSE


  1. Egy pohárnyi lanygos vízben felfuttatjuk az élesztőt. Nem futott fel nekem sem úgy, mint amikor cukrot is használok, de ez lehet csak az élesztő hibája volt.
  2. A hozzávalókat addig gyórom, amíg egynemű tésztát nem kapok, ami elválik az edény falától.
  3. Letakarom és hagyom, hogy megkeljen. Ez min. 1 óra.
  4. Ezután ismételten átgyúrtam, cipót formáztam belőle, két helyen bevágtam a tetejét és egy gyümölcstorta formába lisztet szórtam, arra helyeztem a cipót, majd a sütőbe betettem. A sütő legalsó rácsára betettem egy nagy tepsit, abba 2 pohár vizet beleöntöttem, hogy gőzben süljön majd a kenyér - persze vizet lehet máshogy is a sütőbe tenni, nekem ez volt a legegyszerűbb..
  5. 180 fokon sütöttem kb. 15 percet, majd feljebb vettem 200 fokra a sütőt és addig sütöttem, amíg mindenütt egyformán szép barna nem lett a kenyér. A vizet folyamatosan pótoltam a sütés közben.
A Facebookon itt tudtom hozzám csatlakozni.
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések