KOMBE

KOMBE


Igen, én is elkészítettem. Olyan sokszor olvastam róla, hogy meg kellet csinálnom. Hétvégére terveztem, amikor az apósom is itt volt, de nem voltam nagyon jól, így nem nagy kedvem volt tésztát készíteni. Most viszont elkészült. :)

Láttam egy török oldalon videót az ottani elkészítéséről. Legközelebb kipróbálom azt is. Ott tortaformában készítette a hölgy a kombét úgy, hogy több részre osztotta a tésztát (6 felé) minden egyes tésztarétegre tölteléket tett, majd a tetejét csak simán téglalapokra bevágdosta és megsütötte. 

A tölteléket természetesen lehet úgy variálni, ahogyan csak szeretnénk - vagy éppen ami a hűtőnkben megtalálható..:))

HOZZÁVALÓK

70 dkg liszt
100 ml víz
3 dkg élesztő
1 tk cukor
350 ml tej
1 tk só

a tészta megkenéséhez
én most kacsazsírt használtam, de eredetileg 10 dkg vaj és 5 ek olaj keverékét írják

töltelék
1 konzerv gomba
1 konzerv kukorica
1 doboz tejföl

a tetejére
1 tojás
magok - én szezámmagot és lenmagot használtam..:))

ELKÉSZÍTÉSE


  1. A langyos vízbe belekevertem a cukrot és az élesztőt. Félretettem, hogy felfusson az élesztő.
  2. Közben egy leheletnyi olajon megpároltam a gombát, majd a végén beletettem a kukoricát is. Egy picit sóztam.
  3. Amikor az élesztő felfutott, akkor összekeverem a hozzávalókat és lágy tésztát gyúrok belőle. Amíg tovább dolgozom a töltelékkel, addig félretettem a tésztát pihenni.
  4. A tölteléket összekevertem a tejföllel és még én vártam 10 percet és csak azt követően folytattam a tésztával való dolgozást.
  5. A tésztát 3 részre osztottam. Az elsőt miután vékonyra - téglalap alapúra kinyújtottam, megkentem kacsazsírral - vagy ha vajat és olajat használunk, annak a felét kell rákenni most.
  6. Erre a tésztára kell ráhelyezni a második kinyújtott lapot, amit megszórunk/kenünk a töltelékkel.
  7. Az utolsó, harmadik tésztalap jön, ráhelyezem a töltelékre, majd a megmaradt vajas-olajos vagy más zsíradékkal megkenem a tetejét.
  8. Ezután jön a hajtogatási rész. A tészta közepét megnézzük és jobbról is és balról is a széleket odahajtjuk a közepére, ott találkoznak a szélek. Ezután megint megnézzük a tészta mostani közepét és most a tetejéről és az aljáról hajtjuk a közepéig a tésztát, ugyanúgy, ott fognak a tésztaszélek találkozni.
  9. Én ezt az egész műveletet a konyhaasztalon csináltam. Két kézzel jobbról is és balról is a tészta alá nyúltam és a sütőpapírral ellátott tepsibe helyeztem a tésztát úgy, hogy a hajtogatási része lefele nézzen.
  10. Ezután a kép szerint bevagdostam, de nem kell teljesen átvágni a tésztát, éppen hogy csak a kés érje a vágási vonalat, majd egy felvert tojással megkenjük a kombénkat, leszórjuk magokkal. 
  11. Letakarjuk és pihentetjük 1 órán keresztül.
  12. Ezt követően 180 fokon olyan 35 percig sütjük -addig amíg szép aranybarna nem lesz.

A Facebookon itt tudtom hozzám csatlakozni.
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.



Megjegyzések

  1. Igen én is megcsináltam...mese finom lett és azt hiszem4 embernek vacsorára és másnap reggelire is elég volt.. sokkal finomabb mikor kihűlt, pille könnyű és nálunk nagy sikere volt!Igaz én csempésztem bele 5 dkg. füstölt kolbászt,kis sonkát 10 dkg.-nyit és kb. 10 dkg. reszelt sajtot is a töltelékbe!Gombát nem mert nem mindenki szereti!Érdemes kipróbálni...csak ajánlani tudom!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Katalin a hozzászólást :))
    Füstölt kolbásszal biztos vagyok benne, hogy isteni finom lehetett...Én is szerettem volna sajtot is beletenni, meg sonkát..de a férjem nem tudta a tervemet és szépen elfogyott a hűtőből ez a két összetevő, így maradt a gombás verzió.. :) Nekem is ízlett kihűlve is és csak ajánlani tudom mindenkinek, hogy próbálja ki..

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Ide írhatod az üzenetedet:

Népszerű bejegyzések