ANANÁSZTORTA

ANANÁSZTORTA



Apósomnak szülinapjára ananásztortát készítettem. Nagyon tetszett neki is és a férjemnek is és ami fontos, ízlett mindenkinek. :)

A torta háromlapos ananászos-vanillia torta, nagyon finom puha tésztával elkészítve, díszítéséhez kakaókrémet is használtam. Ez volt az első alkalom, hogy kipróbáltam a kiskukta oldalán található piskótatortához való alapreceptet és meg kell mondanom, nem csalódtam benne. A legjobb piskóta alap, amit eddig készítettem. Innentől kezdve biztosan ezt fogom csak használni. Én két tortát készítettem, mindkettőt kétfele vágva, a 4 fél tortából 3 lapot használtam fel, a 4.-et másra szerettem volna használni (ha a férjem nem kezdi el csipegetni..)


HOZZÁVALÓK

Piskóta (ezt kétszer készítettem el)
150 g cukor+ 60 g a habba
263 g liszt
1,15 dl tej
1,15 dl olaj
3 tojás
3/4 cs sütőpor


Krém
1 ananász konzerv + a leve
3 pudingpor
tej

ELKÉSZÍTÉSE

  1. Először is mindent mérjünk ki edényekbe a piskóta elkészítéséhez, majd a sütőt kapcsoljuk be 175 fokra. 
  2. A tojásfehérjét elkezdjük felverni, majd hozzáadjuk a cukrot és kemény habbá verjük.
  3. Elkeverem a tojássárgáját a tejjel, olajjal, sütőporral, majd hozzáadom a lisztet és először csak simán összekeverem, majd a mixerrel 1,5-2 percig simára keverem. 
  4. Ezután a tojásfehérjét kanalanként a sárga masszához adom, habverővel óvatosan elkavarom. Ezután a 24 cm-es tortaformába teszem a masszát, csak a forma alja alatt legyen sütőpapír és 175 fokon addig sütöm, amíg szép színe lesz, tűpróbával ellenőrízzük, hogy átsült e.
  5. Közben elkészítem az ananászos krémet. Az ananász darabok kb. felét apró darabokra vágom, az ananász levét kimérem. Fél liter folyadék helyett csak 4 dl folyadékkal kell a pudingport elkészíteni, annyi cukor hozzáadásával, ami a tasakon szerepel. Annyi ananászlevet használjunk, amennyink csak van, a maradékot tejjel pótoljuk és így felfőzzük a 3 pudingot. Amikor elkészültünk, akkor az apróra vágott ananászdarabokat az elkészült puding 1/2-be forgatjuk. Megvárjuk, amíg a massza kihűl, majd betöltjük vele a lapokat.
  6. A maradék - ananász nélküli puding kerül felhasználásra a torta bevonásához. Díszítésre használtam még a maradék ananászokat, illetve kakaóport.


A Facebookon itt tudtom hozzám csatlakozni.
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések