ÉDES ZSEMLE EGYBESÜLVE

ÉDES ZSEMLE EGYBESÜLVE






A kedvenc oldalamról a TücsökBogár blogjáról való ez az eredetileg hamburger zsemle receptje. Nagyon finom, élvezetes a tésztája, nagyon eteti magát. A férjem repetáért kiáltott rögtön aznap..így pár nappal később el is készítettem neki, igaz akkor zsemleként.:) Persze ha nem rakja nagyon sűrűn az ember a zsemlebucukat, akkor nem fognak így egybesűlni, de így egyszerűbb volt.. A recept tényleg kiváló, csak annyit módosítottam, hogy hosszabb időket hagytam a tésztának kellni.



HOZZÁVALÓK

50 dkg liszt
3 ek tej
2,5 dkg élesztő
2,5 dl meleg víz 
5 dkg cukor
1,5 tk só
1 db tojás
5 dkg vaj


1 tojás a lekenéshez és szezámmag a szóráshoz

ELKÉSZÍTÉSE


  1. A langyos tejet és a vizet összeöntöttem, beletettem a cukrot és az élesztőt, megvártam, amíg az élesztő felfut.
  2. Ezután összedolgoztam a hozzávalókat és hagytam 1,5 órát, hogy hagy kelljen a tészta. A megkelt tésztát kiborítottam egy lisztezett deszkára és mégegyszer átgyúrttam, majd 8 egyenlő részre osztottam. 
  3. Zsemlét formáztam belőle és a tepsibe tettem. Letakartam és megint vártam 1,5 órát. Ezután tojással átkentem a tetejét, szezámmagot szórtam rá és ment az előmelegített sütőbe 180 fokra.




A Facebookon itt tudtom hozzám csatlakozni.
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések