HABKÖNNYŰ TÚRÓGOMBÓC

HABKÖNNYŰ TÚRÓGOMBÓC


Szeretem a túrógombócot, igazság szerint máshogy szoktam elkészíteni, de nagyon megtetszett ez a recept és be is jött ez az ízvilág. 

Egy kicsit megijedtem az elején, hogy nem kell cukrot beletenni, gondoltam nagyon fog  hiányozni az édes túrógombóc íz, de elegendő a prézlibe cukrot tenni és abba forgatni a gombócokat.   Nagyon finom, könnyű a gombóc ettől az elkészítési módtól, ajánlom mindenkinek kipróbálásra..:) 

Sajnos csak ez a két árva gombóc maradt fotózásra, legközelebb ha készítem, majd kicserélem a képet..:) 


HOZZÁVALÓK

2 tojás
50 dkg túró
7 dkg búzadara
kevés só
késhegyni szódabikarbóna


ELKÉSZÍTÉSE

  1. A túrót összedolgozzuk a tojássárgával, sóval, szódabikarbónával, majd felverjük a tojásfehérjét és összekeverjük a túrós masszával.
  2. Hűtőben pihentetjük 1-2 órát, majd forró vízben 15 perc alatt megfőzzük - főzés közben fordítsuk meg a gombócokat. Vigyázzunk, mert a gombócok megnőnek.:)
  3. Pirított búzadarával vagy zsemlemorzsával kínáljuk. Mivel cukor nélkül készül a gombóc, érdemes a zsemlemorzsába/búzadarába kb. fele annyi cukrot keverni és úgy megpirítani. 
Eredeti recept a Nosalty-ról.

Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések