PISKÓTA TEKERCS

PISKÓTATEKERCS - 

PUDINGGAL TÖLTVE


Már olyan régen vágytam egy kis piskótatekercsre, hogy a hétvégén ezt készítettem el, a férjem segítségével... Ő volt a tekercs töltője és diszítője..:) 

Ez az egyik legegyszerűbb recept, mellyel kezdő háziasszonyok is nyugodtan kisérletezhetnek. A töltelék természetesen lehet lekváros is - és tele van a kamra lekvárral, tehát legközelebb az lesz, de olyan ízletes pudingport vettünk, hogy más nem jöhetett számításba.



HOZZÁVALÓK

4 tojás
10 ek forró víz
20 dkg liszt
1/2 csomag sütőpor
15 dkg cukor

2 pudingpor 8 dl tejjel és leírás szerinti cukorral készítve

bármilyen gyümölcs - én most cseresznye befőttet használtam


ELKÉSZÍTÉSE

  1. A sütőt bekapcsoljuk 160 fokra előmelegítjük. A tojássárgát a cukorral kikeverjük, a tojásfehérjét kemény habbá verjük. 
  2. A tojássárgájához hozzáadjuk a forró vizet, a sütőport, majd óvatosan a felvert tojásfehérjét hozzákavarjuk és fokozatosan adjuk hozzá a lisztet, amit óvatosan, nem összetörve a fehérjét belekeverünk a tésztába.
  3. Beleöntjük egy sütőpapírral kibélelt tepsibe és mehet a sütőbe. Tűpróbával ellenőrízzük, mikor készül el.
  4. Közben elkészítjük a pudingot.
  5. Amikor a piskóta elékészült, vizes konyharuhával feltekerjük - majd letekerjük és ismét fel, ezt én összesen háromszor végeztem el, majd hagytam a tekercset a konyharuhában kihűlni.
  6. Amikor a puding kihűlt, akkor szépen eloszlatjuk a 2/3-ad részét a tésztán, megszórjuk gyümölccsel és feltekerjük. A tetejét ízlés szerint díszítjük a maradék pudinggal és gyümölccsel. Hűtőbe tesszük és meleg vizes késsel szeleteljük.
A Facebookon itt tudtom hozzám csatlakozni.
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések