ALMÁS-MÁKOS SZELET - LISZT NÉLKÜLI SÜTEMÉNY

ALMÁS MÁKOS SZELET - 

LISZT NÉLKÜLI SÜTEMÉNY


Lightos és nagyon finom ez a liszt nélkül készített almás-mákos szelet. Az alapötlet a szabolcsi almás mákos torta volt, amit annyira szeret a férjem - meg én is, hogy egy kis módosítással elkészítettem ezt a finomságot. Nagyon jól megy a mák az almávGyorsan elfogyott és férjem kérte következő hétre az ismétlését. :)

HOZZÁVALÓK

3 tojásfehérje
8 dkg mák
1 alma lereszelve
10 dkg cukor

30 dkg alma - reszelve
1 kk fahéj
2 dkg vaj
2-3 dkg cukor

3,5 dl tej
3 tojássárgája
5 dkg cukor
1 van. puding


ELKÉSZÍTÉSE


  1. Először a tésztát készítettem el. Felvertem a tojásfehérjét, amikor már kezdett keményedni a hab, fokozatosan beletettem a cukrot. Amikor kemény a hab, óvatosan belekeverjük a mákot és a lereszelt almát.
  2. Én a legnagyobb tepsibe kentem a tésztát, de egy sütőlapot is használhatunk erre.
  3. 12-15 percig süssük a tésztát, ha a teteje már szilárd - de még egy kicsit pudingszerű, akkor ki lehet venni a sütőből, amúgy csak kiszárítjuk azt. 
  4. A kész tésztát konyharuhára terítettem és vártam, hogy kihűljön.
  5. Miközben sül a lap, el lehet készíteni a krémeket. Én az almással kezdtem. A margarint a cukorral feltettem a gázra, majd amikor a margarin elolvadt, ráöntöttem a lereszelt almás-fehéjas keveréket és megpároltam. Amikor elkészültünk, akkor félretesszük hűlni.
  6. A krémhez a tojássárgát, egy kis tejet, a cukrot, van.cukrot és a pudingport összekeverjük. Annyi tejet használjunk, hogy csomómentesre ki tudjuk keverni azt, majd a maradék tejet feltesszük forrni és fokozatosan beleöntjük a kikevert pudingos masszát. Sűrű krémet főzünk belőle és megvárjuk, hogy kihűljön. 
  7. A kisült lapot ketté vágjuk és megtöltjük az almás krémmel, majd a tetejére a sárga krémet tettem. 




Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések