KEFÍRES VADKOVÁSZ

KEFÍRES VADKOVÁSZ



A nosalty-n láttam meg a Torma által készített kefíres vadkovászt, ami rögtön megtetszett. Imádok kelt tésztát készíteni és rendszeresen készül is itthon valamilyen finomság kelt tésztából, így jól jött ez a vadkovász recept, mert nem kell állandóan azon rágódnom, hogy van e itthon élesztő vagy sem.

Van kefírgombám, így folyamatosan, minden nap van itthon friss kefír, amiből elkészíthető az élesztőt helyettesítő kefíres vadkovász. Szerencsére nekem a kefírem elég "erős", így már másnap lehetett használni. Ahogyan utána olvastam, másfajta vadkovásznál azért jópár napot várni kell ahhoz, hogy használható erősségű kovászt produkáljon az ember élesztő nélkül, illetve "etetni" kell a drága, dédelgetett vadkovászt. A kefíres változat gyorsan elkészül és viszonyalg hamar használható.

1 dl kefírhez kb. egy nagy púpos kanál lisztet keverünk - illetve annyit, amivel palacsinta tészta állagú keveréket kapunk. Beleteszünk még egy negyed kanál cukrot és ha jól összekevertük, majd szobahőmérsékleten - nem baj, ha napos helyen - pihentetjük. Nekem másnap használható volt a kefíres kovász, igaz eleinte volt, amikor vártam vele 2 napot, de szerintem nem szükséges. Ha a teteje buborékos, akkor nyugodtan használhatjuk. 

És hogyan kell használni? Ezt az 1 dl segítségével bekevert vadkovászt kell 30 dkg mennyiségű liszthez hozzákeverni és úgy használni, mint a felfutott élesztőt. Én egy kicsit tovább pihentettem - 1 óra helyett 2 óra volt az összeállított a vele összeállított tészta pihenési ideje, de legközelebb rövidebb idővel is megpróbálkozom..

Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések