MÁGLYARAKÁS

MÁGLYARAKÁS


Volt itthon megint egy kis száradófélben lévő kenyerem, azt használtam fel máglyarakásnak. Tudom, hogy a legjobb ehhez kalácsot vagy kiflit használni, de ugyanúgy, ahogyan a mákosgubánál is kenyeret használtam, ennél is azt tettem és szerintem semmivel nem lett rosszabb az íze, mintha egy kalácsot tettem volna bele.

Férjem még nem kóstolt ezelőtt máglyarakást, de azt mondta, hogy beiktathatom többször is, mert nagyon ízlett neki. Tényleg finom lett, szóval alig várom már, hogy megint legyen egy kis száraz kenyér/kalács/kifli itthon, hogy megint elkészíthessem.

Én leegyszerűsítve készítem, nem párolom az almát hozzá, mert a sütőben teljesen átpárolódik/átsűl az alma. A mazsolát sem áztatom rumba, csak úgy simán megszórom a "tésztát". Lehet variálni ezerképpen, dióval megszórva, a lekvárt nem a habba téve. Nekem így jött be a máglyarakás. Finom, puha, eteti magát és csak ajánlani tudom mindenkinek. :)

HOZZÁVALÓK

20-25 dkg száraz kenyér / vagy kifli, kalács
2 db tojás
5 ek cukor
1 csomag vaníliás cukor
4 dl tej
5 dkg mazsola
16 dkg dió (darált)
2 közepes db alma (savanykás)
2 ek sárgabaracklekvár

ELKÉSZÍTÉSE

  1. A kenyeret felszeleteljük apró darabokra, vagy ha egyszerűbb, akkor csak tépkedjük bele egy nagyobb tálba.
  2. A tojássárgákat kézi habverővel kikeverjük a kétféle cukorral, hozzáadjuk a tejet, majd ezt a masszát a száraz kenyérre öntjük és egy kicsit állni hagyjuk. Ha a 4 dl tej nem elegendő ahhoz, hogy átnedvesítse az összes szikkadt kenyérdarabot, akkor pótoljuk egy kicsit a tejet, vigyázva, hogy azért ne öntsünk túl sokat a kenyérre, szinte csak annyit, amennyit a kenyér fel tud venni.
  3. Egy kb. 25 x 25 cm-es hőálló tálat kivajazunk és egy réteg áztatott kenyeret teszünk az aljára. 
  4. Az almákat vékony szeletekre vágjuk és beborítjuk velük a kenyeret, meghintjük mazsolával és a dióval, majd befedjük a maradék kenyérrel.
  5. 200 fokra előmelegített sütőbe dugjuk a tálat, kb. 25 percre.
  6. Közben a két tojásfehérjét kemény habbá verjük, a végén óvatosan belekeverjük a lekvárt.
  7. Amikor letelt az első sütési idő, mérsékeljük a hőt 150 fokra, a lekváros habot az almákra simítjuk és visszatoljuk a tálat a sütőbe.
  8. 10-13 perc alatt készre sütjük. Ez idő alatt a hab szépen megemelkedik a tetején, és kissé megpirul.

A Facebookon itt tudtom hozzám csatlakozni.
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések