KELESZTÉS NÉLKÜLI SAJTOS POGÁCSA -GŐZBEN SÜTVE

KELESZTÉS NÉLKÜLI SAJTOS POGÁCSA - GŐZBEN SÜTVE



Kelesztés nélküli, gyorsan elkészíthető ez a sajtos pogácsa. Barbinál láttam a receptet, így az ő verziója alapján készítettem én is el. A blogomon található már fent egy gőzben sült kenyérreceptem, ami nagy kedvenc, így örömmel láttam ezt a pogácsa receptet, mert tudtam, hogy ha a kenyér finom lett a gőzben sütéstől, akkor a pogácsa - sajttal elkészítve csak isteni lehet. :)

HOZZÁVALÓK

50 dkg finomliszt
3 dkg élesztő
2,5 dl tej
2 evőkanál tejszín (lehet tejföl, joghurt)
2 kiskanál só
1 kávéskanál kristálycukor
80 g zsír (lehet olvasztott vaj/margarin is)

Lekenéshez:
1 tojás
sajt
20 g zsír (lehet olvasztott margarin vagy vaj is)

ELKÉSZÍTÉSE


  1. A langyos, cukrozott tejben felfuttatjuk az élesztőt, majd azt összekeverjük és szépen összedolgozzuk a többi hozzávalóval.
  2. A sütőt bekapcsoljuk és előmelegítjük 180 fokra.
  3. Kinyújtjuk a tésztát, a tetejét egy kis zsírral vagy olvasztott vajjal megkenjük, majd sajttal megszórjuk.
  4. Feltekerjük, mint a bejglit, majd a jobb és bal oldalát középre hajtjuk, majd ismét kinyújtjuk ujjnyi vastagra.
  5. Kiszaggatjuk pogácsa szaggatóval, a kezünkkel egy kicsit sodrunk rajta, majd lekenjük tojással és megszórjuk sajttal és mehet az előmelegített sütőbe.
  6. A sütőbe helyezünk egy másik tepsit is, amibe vizet töltünk és azt folyamatosan pótoljuk is a sütés alatt. Így a pogácsa gőzben fog szépen megsüéni.
  7. Addig sütjük, amíg szép aranybarna nem lesz.



Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések