KIFŐZÖTT, KELT ZSEMLE

KIFŐZÖTT, KELT ZSEMLE



Bajor perecet készítettem a férjemnek, de csak a fele tésztát készítettem el perecként, a másik részét ilyen finom zsömleként főztem majd sütöttem.  Ez egy kelt tészta, amit formázás után szódabikarbónás vízben kell kifőzni. Nem kell tőle tartani, gyorsan elkészül és nem bonyolít semmit az, hogy a kelt tésztát még főzni is kell. 


HOZZÁVALÓK

50 dkg liszt
3 dl langyos víz
4 dkg élesztő
1 kiskanál só
1 kiskanál cukor
5 dkg margalin

A főzővízbe:
1 liter víz
2 kiskanál só
5 dkg szódabikarbóna

ELKÉSZÍTÉSE

  1. A langyos vízbe beleteszem a cukrot és felfuttatom benne az élesztőt. A lisztet a sóval, a puha margalinnal majd a felfutatott élesztővel összedagasztom, majd pihentetetm kb. 30 percig. 
  2. A tésztát én 16 darabra osztottam, majd zsömlévé alakítottam őket. 
  3. Amikor már kb. a felével elkészültem, feltettem a liter vizet a sóval és a szódabikarbónával főzni. Amikor főtt a víz, akkor fél percre, egy percre beletettem a zubogó vízbe a zsemléket - annyit, hogy kényelmesen elférjenek az edényben, majd szűrőkanállal kivettem őket, jól lecsöpögtetve a vizet a zsemledarabokról.
  4. Bevágtam két helyen, majd megszórtam a tetejüket durva szemű sóval és mákkal és betettem 180 fokos sütőbe addig, amig szépen meg nem barnulnak.





Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések