KUKORICALISZTES KENYÉR

KUKORICALISZTES 

KENYÉR




Imádjuk a kukoricalisztes kenyeret. Van már fent egy kukoricalisztes kenyér receptem, azonban ez teljesen máshogy készül. Egy horvát oldalon találtam rá erre a receptre, ami egy kis módosítással sütöttem meg. 

HOZZÁVALÓK

25 dkg liszt
25 dkg kukoricaliszt
3 dkg élesztő
1 kk só
1 kk cukor
4 dl tej

ELKÉSZÍTÉSE

  1. Keverjük össze a kétféle lisztet a sóval.
  2. 3 dl langyos cukroztott tejben felfuttattam az élesztőt, majd miután felfutott, hozzáadjuk a lisztes keverékhez és összegyúrjuk. A maradék tejet fokozatosan adjuk a tésztához és közben próbáljuk minél jobban elvegyíteni azt a lisztes keverékkel. Ne ijedjünk meg, egy kicsit tocsogós tésztát fogunk kapni, de amennyire csak lehet, próbáljuk meg a tejet beledolgozni. 
  3. Ezután hagyjuk meleg helyen egy órát kelni. Ha van időnk, akkor fél óra múltán dolgozzuk át a tésztát, segítve a kelésben ezzel és ezt követően még egy fél órát várjunk. De pl. én a legutolsó alkalommal csak hagytam, hogy keljen magától, egy óráig rá se néztem.
  4. Ha letelt az egy óra kelesztés, egy olajjal kikent vagy sütőpapíros tepsibe tesszük. Én most egy jénai tálat használtam.
  5. Süssük addig, amíg szép halványbarna színt nem kap a kenyerünk. 180 fokon - ez kb. fél óra lesz.



Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések