SZILVALEKVÁR - CUKOR ÉS TARTÓSÍTÓSZER MENTESEN

SZILVALEKVÁR - CUKOR ÉS TARTÓSÍTÓSZER MENTESEN


Ki ne szeretné a nyár finomságait üvegbe záva eltenni télire? Most finom szilvalekvárt készítettem, szigorúan cukormentesen és természetesen tartósítószert sem használtam.

Nem bonyolult és nem jár sok munkával, inkább csak időigényes a finom lekvár elkészítése.

Tartósítószert soha nem használok, mert szerintem felesleges, persze ha valaki mégis szükségesnek érzi, hát tegyen.. A cukor is ha belegondolunk bizonyos gyümölcsöknél teljesen szükségtelen - pl. ilyen a szilva is. Emiatt nem is használtam, de a gyömölcs elég édes ahhoz, hogy ne is kelljen..

HOZZÁVALÓK

5 kg szilva

ELKÉSZÍTÉSE  

  1. Az üvegeket alaposan megmossuk. 
  2. A gyümölcsöket is megmossuk nagyon alaposan, majd kivesszük a magot a szilvából és pürésítem turmixgép segítségével.
  3. Ezután egy nagy edényben felteszem főzni - a legkisebb fokozatra -, folyamatos keverés mellett. Nekem olyan 5-6 óra volt a főzési idő.
  4. Még melegen üvegbe szedjük a lekvárt, amit 5 percre a feje tetejére állítunk, majd az üvegeket egymás mellé téve több réteggel letakarjuk és hagyjuk így kihűlni.
  5. Amikor kihűltek az üvegek - ált. 24 óra, akkor betesszük a helyére..

Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések