EGYBEN / EGÉSZBEN SÜLT KACSA

EGYBEN SÜLT KACSA


Nálunk a karácsonyi asztalra egészben sült kacsa került. Nem egy nagy kunszt az elkészítése és nem munkás, így az ünnepek alkalmával kitünő, mert nem fárad el a háziasszony sem a nagy főzőcskézésben..  =D

Én csak sózom és borsozom a kacsát, szerintem több nem is kell a fűszerezéséhez, de persze aki szeretné, kombinálhatja a fűszereket (pl. a rozmaring nagyon jól megy a kacsához). A kacsa zsírjában sült burgonya, petrezselymes kumpri és cékla volt hozzá. Nagyon finom ünnepi ebédünk volt!

HOZZÁVALÓK

1 kacsa
bors

ELKÉSZÍTÉSE


  1. A kacsát alaposan megmossuk, majd itassuk le róla a felesleges nedvességet, ez biztosítja, hogy a kacsa szép ropogós legyen! Besózzuk és borssal meghintjük.
  2. Ezután én tepsibe tettem, egy fél pohár vizet öntöttem alá (ami elhagyható, mert sok zsír fog kisülni, nem fog leégni a kacsa, de biztos ami biztos alapon, mindig teszek alá vizet). A tepsit alufóliával lefedjük.
  3. 15-20 percig 220 fokon sütjük, majd levesszük 180 fokra a sütőt. Olyan 15-20 percenként fordítsuk meg a kacsát. Én az első 20 perc után tettem bele az egész burgonyákat, ami szépen átsült a kacsa mellett. Időnként locsoljuk meg a kacsát a kisülő zsírral, illetve ha sok zsír sül kii, azt öntsük le.
  4. Kilónként 30-35 percet számolunk a sütésnél, de villával ellenőrízzük, hogy tényleg meg van e már sülve a hús. Ezután az utolsó 20-30 percre levesszük a fóliát, és úgy sütjük a kacsát. Ha megsült, akkor a sütőben hagyjuk még 20-30 percre pihenni.
  5. Jó étvágyat hozzá!

Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések