FEHÉR KENYÉR

FEHÉR KENYÉR


Valamelyik nap két friss kenyerünk is volt.. Megkértem a férjemet, hogy hozzon kenyeret, de közben rájöttem, hogy van porélesztőm itthon - igaz lejárt, de felfutott, így már hipp-hopp be is gyúrtam a kenyeret. Persze a férjemet ezt követően sehogyan se lehetett elérni, így lett két friss kenyerünk.

Nagy-nagy örömömre a 1,5 éves kisfiam csak az én kenyeremet volt hajlandó enni - pedig nagy kenyeres, néha nem hajlandó semmit enni csak kenyeret..Szóval nagy kenyérszakértő.. =D

Finom, érdemes kipróbálni.


HOZZÁVALÓK

50 dkg liszt
4 dl víz
2,5 dkg élesztő / vagy 1 ek porélesztő
1/2 ek cukor
4,5 ek olaj
1 tk só


ELKÉSZÍTÉSE


  1. Élesztőt felfuttattam 2,5 dl cukroztt langyos vízben, majd összekevertem az összes hozzávalót. Vigyázzunk a maradék vizet csak fokozatosan adagoljuk.
  2. Letakarjuk és meleg helyen duplájára dagasszuk. Én dagasztást követően nem gyúrtam át ismételten, ahogyan szoktam, hanem csak átgurítottam a tepsibe a megkelt kenyeret, hogy a levegőt ne nyomjam ki belőle..
  3. Ezután 180 fokon megsütjük. Én kilajozott formában szoktam elkészíteni vagy egy megolajozott tepsibe teszem a formázott kenyeret.


Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések