BARÁTFÜLE/ DERELYE BURGONYÁS TÉSZTÁBÓL

BARÁTFÜLE / DERELYE BURGONYÁS TÉSZTÁBÓL




Egy kisgyerek mellett jó, ha néha csak előkapok valamit a hűtőből / fagyasztóból és hipp-hopp már készen is van a finom ebéd, nem kell hosszú félórákat/órákat a tűzhely mellett állni. Emiatt szoktam néha előre gyártani ilyen kis egyszerű dolgokat, amit aztán pár perc alatt az asztalra varázsolhatok.  A barátfüle nálunk lekváros és túrüs változatban is szokott készülni, mert mindkettőt nagyon szeretjük. Ha már a krumplis tésztáknál tartunk, kedvenc még nálunk a töltött krokett is, igaz az egy sós változata a krumplis tésztának.

Érdemes a leírt 1 kg krumpliból készíteni az adagot, mert ha már nekiáll az ember, akkor gyorsan megvan és tényleg nincs finomabb a házi készítésűnél.. A recept innen származik.

HOZZÁVALÓK

1 kg nagyon puhára megfőtt burgonya
30 dkg finomliszt (én sokkal de sokkal többet használtam)
1 db tojás
5 dkg vaj (vagy zsír)
só ízlés szerint

20 dkg   házi kemény lekvár

vagy

25 dkg túró
1 tojás
1 vanillás cukor
ha kell, akkor még tejfel, hogy jól kavarható legyen, de ne folyós!
cukor ízlés szerint

4 ek napraforgó olaj
10 dkg zsemlemorzsa

ELKÉSZÍTÉSE


  1. Azt mondják, hogy a héjában főtt burgonyával a legfinomabb az elkészítése a krumplis tésztáknak, de én hogy haladjak, előre megpucolom és a lehető legapróbbra felszeletelem a krumplit - hogy gyorsabban megfőjjön. Ha megfőtt alaposan törjük át és hagyjuk kihűlni.
  2. A kihűlt burgonyát összekeverjük a tojással, zsírral (vagy vajjal, kinek hogyan tetszik), 1/2-1 kk. sóval és annyi liszttel, hogy jól nyújtható, rugalmas, nem ragadós tésztát kapjunk.
  3. Alaposan meglisztezett deszkán kinyújtjuk, majd egy nagyobb pohárral kiszaggatjuk. Erre tesszük a tölteléket és összehajtjuk, jól összenyomkodjuk - vagy egy villával lenyomkodjuk - a széleket.
  4. Én - hogy ne ragadjanak össze a fagyasztás során,  egy vágódeszkára / tányérra helyeztem rá a fagyasztóba menő darabokat, úgy hogy ne érjenek egymáshoz és így fagyasztottam meg, majd miután megfagytak a darabok külön, már egybetettem és úgy zacskóztam.
  5. Ha fogyasztjuk, akkor egy nagy fazékba vizet forralunk, majd a fővő vízbe tesszük a barátfülét. Ha már feljöttek a víz tetejére, akkor még vagy 5 percig főzzük és olajon/zsíron megpirított zsemlemorzsába szedjük, ott megforgatjuk és cukrozva vagy simán tálaljuk.

Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések