DIÉTÁS TÚRÓGOMBÓC - ZABPEHELLYEL

DIÉTÁS TÚRÓGOMBÓC

A második kisfiammal amikor terhes voltam, sokat készítettem ezt a zabpelyhes túrógombócot, mert sajnos terhességi cukrom lett és figyelnem kellett a napi szénhidrát mennyiségére. Azóta is gyakran készítem, imádom és a nagyobb fiam is nagyon szereti.

HOZZÁVALÓK

25 dkg túró
zabpehely
2 tojás

ELKÉSZÍTÉSE


  1. Ledaráljuk a zabpelyhet. A régi cukor darálóval darálok, így pont annyi zabpehelyre van szükségünk, ami abba belefér. 
  2. Ezután a túrót, a 2 tojást és a zabpelyhet összekeverjük egy kanállal és betesszük a hűtőbe min. fél órára.
  3. Vizet teszünk fel főni, ha zubog a víz, akkor levesszük a lángot a legkissebbre és a - tetszés szerinti nagyságú - gombócokat beletesszük a vízbe. Közepes/kis lángon megfőzzük és ha feljöttek a gombócok a víz felszínére még 1- percig főzzük őket és el is készültek.
  4. Olajon zsemlemorzsát pirítunk és arra szedjük a gombócokat. Porcukorral, lekvárral tálaljuk..De mivel ez egy cukor nélküli gombóc, így akár sós ételekhez is kínálhatjuk a gombócokat.


Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

  1. Köszönöm a jobbnál jobb recepteket! Én lisztérzékeny lévén nem használhatok búzából készült alapanyagokat,ezért ezt a fini gombócot készítettem már úgy,hogy zsemlemorzsa helyett kókuszba hempergettem,de kipróbáltam az aludttejes formátumot kukoricadarával megfőzve. Ott az a különbség,hogy amikor kihűl a massza,akkor kell megformázni a gombócot és beleforgatni tetszés szerint pl. mákba,vagy GM morzsába. :) Nagyon örülök,hogy rátaláltam az oldaladra..nekem is 2 fiam van ugyanis és kedvenc nyaralóhelyünk Split volt.<3 Egy kedves családnál szálltunk meg évekig...:)))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a hozzászólást. Én sokszor szoktam pirított darált dióban (egy kis cukorral megszorva) megforgatni a gombócokat, úgy is nagyon finom. Majd egyszer kiprobalom az aludtejes verziót is, sokszor használok úgyis kukoricadarat.. Örülök, hogy tetszett itt Splitben, szép hely, tökéletes nyaralóhely.. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Ide írhatod az üzenetedet:

Népszerű bejegyzések