MÉZES KRÉMES TORTA

MÉZES KRÉMES TORTA




Szülinapomra készítettem el a kedvenc sütimet torta formában. Nálunk az egész család imádja a mézes krémest, így nagyon jó választás volt, el is fogyott hamar.


HOZZÁVALÓK

A tésztához

30 g sertészsír
2 evőkanál virágméz
450 g búzaliszt (BL55)
150 g porcukor
1 db tojás (közepes, "M"-es méretű)
1 kávéskanál szódabikarbóna
3 evőkanál 2,8%-os tej

Krémhez:

25 dkg porcukor
20 dkg vaj
6 dl tej
5 ek gríz
lekvár 
csokimáz a tetejére (100 gr csokoládé és 2 ek olaj)

ELKÉSZÍTÉSE

  1.  Lassú tűzön megfőzzük a grízt a tejjel, majd hagyjuk hűlni.
  2. A zsírt és a mézet felolvasztjuk. A liszthez adjuk a porcukrot, szódabikarbónát, tojást, az olvasztott zsíros mézet és a tejet, majd jól összegyúrjuk a tésztát. Ha nagyon kemény lenne, a tésztánk mehet hozzá még egy pici tej. Fél órát félretesszük és pihentetjük. 
  3. 6 részre osztjuk a tésztát. Sütőpapíron körberajzoljuk a tortaforma alját, majd meglisztezzük egy kicsit a sütőpapírt és azon kinyújtjuk a tésztát - próbálva a megrajzolt vonalat figyelembe venni.  Majd a tepsiben, annak hátlapján, sütőpapírostól 170 C fokon 10-15 perc alatt megsütjük a lapokat - addig süssük, amíg már kezd színt kapni a lap.
  4. A  porcukrot és a vajat összedolgozzuk, majd hozzáadva a grízt, robotgéppel krémessé keverjük.
  5. Az első lapot tálcára helyezzük, majd a krém harmadával megtöltjük, a második lapot lekvárral töltjük meg, majd folyamatosan váltakozva - krém, lekvár, megtöltjük az összes lapot.
  6. Én most így pihentettem egy éjszakát, majd másnap a tortára ráhelyezve a tortaforma alját, szépen késsel körbevágtam kör alakúra a már puha tortát. Persze ha valaki már eleve úgy sütötte meg a lapokat, hogy azok szép kerek tortát adtak ki, akkor még a torta összeállításakr leönthetik csokimázzal.. Nekem így egyszerűbbne tünt az elkészítés.
  7. Megolvasztottam a csokit 2 ek olajjal és a tortára öntöttem. Majd a kimaradt grízes krémmel díszítettem.


Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések