PIHENTETÉS NÉLKÜLI, AZONNAL PUHA MÉZESKALÁCS

PIHENTETÉS NÉLKÜLI AZONNAL PUHA MÉZESKALÁCS



Van már egy mézeskalács receptem fent a blogon, amit évek óta használok és nagyon elégedett vagyok vele.. De azt jópár órát pihentetni kell és nekem még hétvégén is annyra kiszámíthatatlan, mikor fogok tudni sütkérezni - természetesen csak és kizárólag a nagyfiammal, mert anélkül talán még hiszti is lenne itthon, ha a mézeskalács sütésből khagynám...Így emiatt kerestem ezt a sokak által nagyon dicsért receptet. Ez többek között a Rama Karácspnyi süteményes könyvében vagy a Rupaner konyhája oldalán is megtalálható.

HOZZÁVALÓK

1 kg liszt
30 dkg dkg porcukor
3 teáskanál szódabikarbóna
1 evőkanál mézeskalács fűszerkeverék (vagy fahéj és szegfűszeg keveréke fele-fel arányban)
30 dkg margarin
1 bögre méz (2,5 dl)
3 tojás

ELKÉSZÍTÉSE

1. A lisztet, a porcukrot, a fűszert és a szódabikarbónát egy nagy tálban összekeverjük.
2. Hozzáadjuk az enyhén megolvasztott margarint, a mézet és a tojásokat.
3. Ezután az egészet átkavarjuk, majd egynemű tésztává gyúrjuk.
5. Kisebb adagokat vegyünk le belőle, és mndig csak annyval doolgozzunk, ami még kényelmesen kezelhető számunkra.  Jól lisztezett deszkán kinyújtjuk kb. egy centi vastagra - ha pufra szeretnénk és olyan 3-5 mm vastagra, ha nem a pufi fajtát szeretnénk, majd tetszőleges formákat szaggatunk süteménykiszúróval a tésztából.
6. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, és 180 fokra előmelegített sütőben, kb. hét percig sütjük őket. Vigyázzunk, hogy még puhán kell kivenni, ellenkező esetben ki fog száradni.. Én az ujjammal szoktam megnyomogatni a mézeskalácsokat. Ha még puha, de már az ujjam nyoma nem marad ott, akkor kivehető a sütőből.


Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések