CSOKITORTA - FŐZÖTT CSOKIKREMMEL

CSOKITORTA - FŐZÖTT CSOKIKRÉMMEL





Szülinapra -nekem, készült ez a finomság. Imádom ezt az olajos piskótát, még soha nem csalódtam benne. A csokikrém főzött, amihez szerintem nem is kell semmit hozzáfűzni, egyszerűen isteni! A fiúk szülinapján az egyik torta eddig mindig ez volt - mert nekik dukál a szülinapi buli, így mindig készítek két tortát.. Isteni finom, csak biztatni tudok mindenkit, hogy készítse el, nem fog csalódni.. Eddig sima csokitortát készítettem, most feleztem a krémet és az egyik felébe tejcsokit, a másikbe fehér csokit tettem.

Mind a piskóta, mind a krém receptje a Kiskukta oldaláról való. Nekem ez a tökéletes csokitorta. Link az oldalára itt található..

HOZZÁVALÓK


3 tojásos (24-25 cm átmérőjű laphoz)

150 g cukor+ 60 g a habba
263 g liszt
1,15 dl tej
1,15 dl olaj
3 tojás
3/4 cs sütőpor

Krém: 

4 tojás
200 g cukor (tehetünk hozzá vaníliát is, de nélküle is nagyon jó)
2 ek kakaó
100 g étcsoki
rum ízlés szerint
200 g vaj (nem margarin)


ELKÉSZÍTÉSE
  1. Először az olajos piskótát készítem el. A Kiskukta oldalán 4 edényt használ az elkészítéshez, mindent külön edénybe kimér és kikészít, én ezt egy picit leegyszerűsítem. Egy tálba beleütöm a tojásfehéjét, másikba (nagyobba) a sárgáját. Először a tojásfehérjét kezdem el verni és fokozatosan hozzáöntök 60 gramm cukrot. 
  2. Utána elkeverem a tejet, olajat, tojássárgát és a cukort (150 gramm), a sütőporos lisztet (kakaós esetén a kakaós sütőporos lisztet).Elkeverem óvatosan úgy hogy még ne legyen bekapcsolva a mixer, majd magas fokozaton kb. 1,5-2 percig kavarom, míg szép sima lesz, és kicsit kivilágosodik.
  3. Teszek a felvert tojáshabból vagy két kanálnyit a masszához, és egy kézi habverővel elkavarom benne, azaz fellazítom a sárga masszát.Párszor ezt megismételem,majd beleteszem az összes habot és simára keverem. Arra figyeljünk, hogy az edény oldaláról is alaposan leszedjük a sárga masszát, ezt egy nagyobb kanállal, hab kártyával, szilikonos keverőlapáttal könnyen megtudjuk oldani. Ha ez elmarad, és nem egyenletesen oszlik el benne a tojáshab, akkor itt ott tömöttebb lesz a lapunk.Ezután tortaformába/tortagyűrűbe tesszük, aminek csak az alján legyen papír, oldala maradjon szabad. A forma oldalára húzogassuk kicsit fel a tésztát, így sülés közben jobban tud kapaszkodni , egyenletesebb lesz a végeredmény.
  4. 175 fokon süssük, míg szép színt nem kap, biztonság kedvéjért végezhetünk tűpróbát is.
  5. Ha kihűlt, akkor 3 fele vágjuk és töltjük, majd díszítjük ízlés szerint.. 
Míg sül a torta, elkészítjük a krémet. Én most kétféle csokit használtam - tejcsokit és fehér csokit, tehát mindent feleztem és kétszer csináltam meg a kétféle csokival. 
  1. Olyan keverőtálat választunk amit tehetünk gőz fölé is. Választunk mellé egy edényt, amibe pont belefér, ebbe 2-3 ujjnyi vizet teszünk, forrni tesszük.
  2. Előkészítjük az ízesítőket, a csokit apróra vágjuk, a kakaót kimérjük.
  3. A keverőtálba kimérjük a cukort és rátörjük a tojást..
  4. Mixerrel felhabosítjuk.
  5. A már forró gőz fölé tesszük, és addig kevergetjük, míg belenyúlva kellemetlenül forrónak nem érezzük a habot. (Ez, ha már forr a  víz, olyan 5 perc főzést jelent 6 tojásos krém esetén.)
  6. A forró krémre szitáljuk a kakaót, beleöntjük a csokit is. Ha fehércsokis krémet is készítünk, akkor a kakaó helyett lisztet használjunk..
  7. majd jól elkeverjük benne.  Ekkor még jó lágy, de nem kell megijedni, krém lesz belőle :)
  8. Szobahőre hűtjük, majd 3-4 órára hűtőbe tesszük, hogy jól lehűljön. A nagyon lágy vajat rátesszük a hideg alapra,
  9. majd együtt jól kihabosítjuk.
  10. Ha kellően lehűtjük az alapot akkor kb. 2 perc a lágy vajjal együtt, és nagyon habos, jó tartású krémet kapunk.Tehát érdemes megvárni, hogy jól lehűljön.




A Facebookon itt tudtom hozzám csatlakozni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések