BÖGRÉS KUGLÓF


BÖGRÉS KUGLÓF




Eladtuk a lakásunkat és szerencsésen átköltöztünk a másik lakásba - még mielőtt a virus ideért volna. Ezzel a finom kuglóffal avattam fel a sütőt. Isteni finom, nagyon eteti magát, tényleg az a nehéz abbahagyni kategória.

Bögrés receptről van szó, amit akár a gyerekekkel együtt össze lehet keverni, mint ahogyan mi is tettük és ami nem elhanyagolható, hogy egy olcsó receptről van szó, tényleg nem keról sokba az előállítása. A rceptet az egyik kedvenc oldalamról, Rupáner konyhája oldalán találtam.

HOZZÁVALÓK

4 tojás
1 púpos bögre cukor (kb. + két evőkanál cukor)
1 csomag vaníliás cukor, vagy egy teáskanál vanília aroma
szűk fél bögre olaj
szűk fél bögre tej
másfél bögre liszt
két teáskanál sütőpor (fél csomag)
csipet só
2 evőkanál holland kakaópor

ELKÉSZÍTÉSE


  1. A sütőt bekapcsoljuk 180 fokra. 
  2. A tojások fehérjét és sárgáját különválasztjuk és a fehérjét kemény habbá verjük.
  3. A sárgáját és a cukrokat összekeverjük, majd hozzáadjuk a lisztet, a sütőport, az olajat, majd a tejet. Csomómentesre keverjük.
  4. A tojáshabot hozzáforgatjuk a tésztához.
  5. Kétharmadát beleöntjük a kuglófformánkba. Ha nem szilikon, akkor ki kell előtte vajazni.
  6. A maradék tésztához hozzákeverjük a kakaóport.
  7. A kakaós tésztát körkörösen beleöntjük a formába, majd villával egy kicsit belekutyulunk. Én annyit tettem, hogy a villa élét két-háromszor körbehúztam a tésztában.
  8. Körülbelül ötven perc alatt készre sütjük.
  9. Mielőtt kiborítanánk a kész kuglófot a formából, egy tompa, lekerekített késsel óvatosan válasszuk el a formától a sütit.








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések