BORJUMIRIGY VAGY BORJÚBRIZ

BORJÚMIRIGY VAGY BORJÚBRIZ




Mit mondjak, férjem az elmúlt 8 évben, mióta együtt vagyunk elég sok olyan ételt megmutatott, amiről vagy életemben nem hallottam, vagy hallottam, de valahogyan még nem volt alkalmam megkóstolni (vagy nem is akartam, mint pl a rántott békát).

Egyik nap jól bevásárolt húsból, hogy feltöltsük a mélyhűtőt. Ahogy csomagoltam a húsokat, a kezembe akadt egy nagy adag valami. Kérdezem tőle, mi az.. Szegény elmondta 3 nyelven, de fogalmam se volt, mi az. Keresgettem a fordító segítségével, és még igy is teljes tudatlanságban voltam. Marhamirigy.. Irja a fordító, teljesen hibásan, mert olyan nincs is, csak borjú mirigy (mint utólag utána olvastam).. Mi lehet az, még életemben nem hallottam semmilyen mirigyről, pedig tudnom kellene mi az, csak kisvárosból származom, édesanyámék ritkán jártak henteshez, otthon minden volt házi -tyúk, kacsa, liba, malac, néha még növendék marha is.. De csak nem tudtam.. Majd utána olvastam és rájöttem, hogy én még erről nem is hallottam és nem is ettem.

A velőhöz hasonló állagú, annál kissé rugalmasabb textúrájú a borjú és bárány bríz, avagy mirigy, amely fogyasztásának kezdete nagyjából a késő középkorra tehető. Ez az állat csecsemőmirigye, amely felnőtt korára elcsontosodik, így csak fiatal állatból nyerhető ki. A brízt többféleképp is kisüthetjük, illetve elkészíthetjük különféle ragu formájában is.

Mi rántva készítettük, de előtte van azért munka vele.. Le kell tisztítani, szépen leszedni levágni a hártyát, ami rajta található. Ez egy kicsit pepecselős munka, de túlélhető..Ezután forrásban lévő, sós vízbe tesszük 2-3 percre, majd várunk egy picit, hogy kihűljön és felszeleteljük, ezután  kirántjuk.Tartár mártással tálaljuk.


A Facebookon itt tudtok hozzám csatlakozni.

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Ide írhatod az üzenetedet:

Népszerű bejegyzések