LÁNGOS

LÁNGOS







Itt Horvátországban nem lehet lángost kapni, viszont érdekes módon egy horvát főzős csoportban már többször láttam, hogy lángost készítenek.. Nekem is eszembe jutott valamelyik nap, hogy milyen jó lenne lángos enni.. Szerencsére amikor felvetettem az ötletet, a fiúk megszavazták, így lángos volt a főfogás.
Nem készítettem hatalmas darabokat, de két kisgyerekkel szerintem célszerűbb kisebbeket sütni.. Maradt is, amit lefagyasztottam, sőt, azóta már egy serpenyőben felelegítve (olaj nélkül) már kipróbáltuk és úgy is finom maradt. A receptet Limara oldaláról vettem.

HOZZÁVALÓK

kb. 4 dl víz
2 tk. só
2 ek. olaj
60 dkg liszt
1 tk. cukor
3 dkg élesztő

ELKÉSZÍTÉSE


  1. Az élesztőt kb 3 dl cukros vízben felfuttattam, majd összedolgoztam a hozzávalókat. A többi vizet csak szükség szerint kell felhasználni.
  2. Duplájára kelesztem, majd eredeti recept szerint 7-8 részre osztjuk és gömbölyítjük őket, de én kinyújtottam és egy vizespohárral kiszaggattam, majd hagytam megint kelni kb 15-20 percet.
  3. Olajos kézzel kihúzgáltam, majd forró olajban közepes tűzön kisütöttem. Egy lapáttal folyamatosan nyomkodtam az olaj alá a lángos, hogy hólyagos legyen. Ha piros az egyik oldala, akkor meg lehet fordítani és a másik oldalát is kisütjük.
  4.  Papírtörlőre állítom őket, hogy a felesleges olaj lecsepegjen.



Recept: innen

A Facebookon itt tudtok hozzám csatlakozni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések