STOLLEN

STOLLEN



Egy nagyon finom német karácsonyi kalácsot, a stollent hoztam el. A kalács formája és kinézete a bepólyált kis Jézusra emlékeztet. Nem egy ördöngősség elkészíteni és nagyon finom, ajánlom mindenkinek, hogy egyszer próbálja ki. Természetesen a stollenből is van ezerféle - többek között marcipános, vajas, diós - én most túrósat készítettem rengeteg kandírozott gyümölccsel. 

Eredetileg böjti kalács volt a stollen, majd szépen mindenféle fnomsággal gazdagított ünnep kalács lett belőle. A stollent karácsony előtt készítik el hagyományosan és hűvös helyen sokáig eláll - akár húsvétig is, olvastam valahol.. Nálunk másnap déutánra már kihűlt helye volt a két adagbl készült finomságnak!

HOZZÁVALÓK

1/2 élesztő
250 g. liszt
2 ek meleg tej
70 g. cukor
1 tojás
250 g. túró
100 g. vaj
80 g. mazsola
100 g kandírozott gyümölcs
1/2 citrom leve

a tetejére:

100 g. vaj
porcukor

ELKÉSZÍTÉSE


  1. A meleg tejben felfuttatjuk az élesztőt. Tegyünk bele egy kanállal a cukorból.
  2. Ha felfutott az élesztő, akkor miindent egy tálba öntünk és jól összedolgozzuk a tésztát. Én a kelt tésztákat mindig kézzel készítem de természetesen mehet géppen is ez a művelet.
  3. Letakarva 30 percet kelesztettem, majd jó átgyúrtam és kinyújtottam kb. 1/2-1 ujjnyira. 
  4. Az egyik oldalát visszahajtjuk kb. a kinyújtott tészta feléig, kialakítva a stollen formáját. További 15-20 percet vártam a kelesztéssel. Közben begyújtottam a sütőt és 180 fokon aranybarnára sütöm.
  5. Ezután még melegen átkentem kivülről alaposan vajjal és megszórtam gazdagon porcukorral.



Ha szeretnél még kandírozott gyümöccsel készült süteményt, próbáld ki a blog egyik legnépszerűbb sütijét, a bögrés gyümölcskenyeret



Recept: innen

A Facebookon itt tudtok hozzám csatlakozni.
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések