HÓEMBER KALÁCS

HÓEMBER KALÁCS


Ezt az ötletes kalács formázást Szánter blogján találtam. Nagyon örültem neki, mert kelt tésztából eddig nem nagyon találtam ilyen sokféle szuper ötletet. Ajánlom mindenkinek, hogy nézzen szét, megéri. A receptjét haszáltam az elkészítéshez, de bármilyen kalácsrecept megfelel, csak egy kicsiit keményebb tésztát készítsünk belőle.

HOZZÁVALÓK

200 ml langyos tej
3 evőkanál cukor
1 tk só
50 g puha vaj
2 tojás sárga
100 g joghurt
600 g liszt
20g élesztő
+  tej a lekenéshez

ELKÉSZÍTÉSE


  1. A langyos cukrozott tejben felfuttatjuk az élesztőt. Addig egy nagy tálba készítjük a többi hozzávalót és ha az élesztő felfutott, akkor alaposan összedolgozzuk azt.
  2. Fél órát várunk, hogy keljen a tészta, majd kinyújtjuk azt - félujjnyira és formázzuk. Lekenjük tejjel és 180 fokon megsütjük. Én amikor kiveszem a tepsiből a kelt tésztát, akkor még egyszer megkenem tejjel azt majd egy konyharuhával lefedem. Ez a művelet természetesen elhagyható, ettől viszont sokáig puha marad a tészta.


Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések