TÖLTÖTT HAJÓCSKA - TELJES KIÖRLÉSŰ LISZTBŐL

TÖLTÖTT HAJÓCSKA 

TELJES KIÖRLÉSŰ LISZTBŐL



Egyik nap vacsorára készítettem ezeket a hajókat, a hűtő tartalmának megfelelően megtöltve őket.. Férjemnek nagyon ízlett, nekem még lehetett volna egy kicsit sajtosabb - és kevesebb töltelékkel talán jobban megtartotta volna a formáját is, de a bekavart tölteléket mindenképpen el akartam használni... 

Igazság szerint teljes kiörlésű kenyéret készítettem és gondoltam akkor már egyúttal megoldom íly módon a vacsorát is, így egy kicsivel több tésztát gyúrtam be és azokat töltöttem meg.. A tölteléket tényleg a szánk íze szerint - na, meg a hűtő tartalmának megfelelően lehet változtatni..



HOZZÁVALÓK

50 dkg teljes kiőrlésű liszt
12.5 dkg sima fehér liszt
2 dkg friss élesztő
2 teáskanál cukor
1 dl tej (langyos)
2 tk só
3 ek olívaolaj
3 dl víz (meleg)


Töltelék:
1 kis tejfel
petrezselyem
1 virsli
1 mozzarella


ELKÉSZÍTÉSE


  1. A langyos cukrozott tejben felfuttatjuk az élesztőt, majd azt összekeverjük a többi hozzávalóval. A vizet csak lassan adagolva adjuk a tésztához, lehet nem is lesz a teljes mennyiségre szükségünk.
  2. Ha jól összedolgoztuk a tésztát, egy konyharuhával lefedjük és min. 30 percet pihentetjük. 
  3. Közben elkészítjük a tölteléket. Minden hozzávalót felaprítunk és kikeverjük a tejföllel.
  4. A megkelt tésztát 6 (esetleg ha kisebb hajókat szeretnénk, akkor 8 részre osztjuk és hajót formázunk belőle. Ehhez a 6 vagy 8 gombócunkat egyesével téglalap alapúra nyújtjuk, a hajó oldalát egy kicsit feltekerjük, majd a hosszanti oldalán a két végét összecsippentjük. Megtöltünk a töltelékkel a hajókat.  Ha szeretnénk, akkor még a tetejét is hintsük meg gazdagon reszelt sajttal, ez most nálam elmaradt sajt hiányában.. (Ilyen az, amikor nem készül az ember sütkérezni és mégis készül valami..) 
  5. Ezután 180 fokon megsütjük.




Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések