ESZTERHÁZY TORTA

ESZTERHÁZY TORTA



Férjem kb. 2 hónappal a szülinapja előtt megjegyezte, hogy ő majd Eszterházy tortát szeretne enni a szülinapján. Természetesen nem felejtettem el és azt készítettem neki. Jó íze van, a dekorálást azonban egy kicsit még gyakorolnom kell - nem lett elég a felolvasztott csoki, így a belső két kört megrajzoltam a csokival, majd olvasztanom kellett meg több csokit, visztont addigra a két megrajzolt kör megdermedt, így nem lehetett a mintát belehúzni... :( Hát, megesik az ilyesmi.. De az íze tökéletes és nem is volt olyan vészes az elkészítése, mint ahogy gondoltam..Aki hezitált eddig egy kicsit amiatt, mert nehéznek tünik, az ne tegye! Nem olyan nagy ördöngősség az elkészítése!

Ez most egy 18 cm-es tortaformában készült el.

HOZZÁVALÓK

Tészta:
- 5 tojásfehérje
- 15 dkg cukor
- 15 dkg darált dió
- csipet fahéj
- 5 dkg liszt
Krém:
- 4 dl tej
- 1 cs. vaníliás pudingpor
- 10 dkg porcukor
- 15 dkg vaj
- 10 dkg darált dió
- rum ízlés szerint
Díszítés:
- 10 dkg darált dió
- 10 dkg fehércsoki / vagy tejszínhab
- 10 dkg étcsoki

ELKÉSZÍTÉSE


  1. Kemény habbá verem a tojásfehérjéket a cukorral, majd óvatosan beleforgattam a diót, lisztet és a fahéjat.
  2. A tortaformát 4-szer körberajzoltam egy sütőpapíron - illetve két papíron és egyszerre 2-2 lapot sütöttem meg!, majd megkentem a megrajzolt köröket a masszával, figyelve arra, hogy egyforma adagok legyenek a körök. Ha valaki nagyon precíz szeretne lenni, akkor méricskélhet is, de szerintem szemre azért nagyjából azonos lapokat lehet készíteni.
  3. 180 fokon kb. 10-15 perc alatt készre sütjük a lapokat. Meg kell várni, amíg szépen kihűlnek, majd csak azt követően húzzuk le őket a sütőpapírról!
  4. Közben elkészítjük a krémet. A pudingot elkészítjük a tejjel, hagyjuk kihűlni. Közben a vajat habosra keverjük a cukorral, majd hozzákeverjük a pudinghoz a dióval együtt.
  5. Megtöltjük a lapokat egyenletesen a krémmel, vigyázva, hogy jusson a torta oldalára is a krémből! 
  6. Felolvasztjuk a fehércsokit (vagy ha tejszínnel akarunk dolgoznii, akkor azt elkészítjük, kemény habbá verjük és azzal vonjuk be a torta tetejét/oldalát) és rákenjük a torta tetejére, majd a megolvasztott fekete csokiból köröket rajzolunk a tortára egyenletes távolságra egymástól - a legegyszerűbb egy habzsákot használni erre. Ezután megfogunk egy fogpiszkálót és felváltva a kör közepéről indulva kifelé majd befelé húzzuk a vonalakat. 
  7. A darált dióval a torta oldalát megszórjuk és jóízűen elfogyasztjuk a tortát!
Sok helyen megtalálható ez a recept, én most a Praliné Paradicsom oldalán megtalálható recept szerint készítettem el.

Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések