TEPERTŐS POGÁCSA

TEPERTŐS POGÁCSA



Készítettem már többször tepertős pogácsát, azonban valamiért nem találtam sehol a receptet és nem emlékesztem, hogy pontosan milyen arányokat használtam. Szerencsére megboldogult anyósom receptes füzetecskéjében találtam 3 tepertős pogács receptet is, így kipróbáltam azt, amit a férjem mondott, hogy régen az anyukája használt. Nagyon omlós, finom pogácsát készítettem a segítségével, ami - vendégsereg jött hozzánk - nagy sikert aratott.

HOZZÁVALÓK

60 dkg liszt
25 dkg darált tepertő

4 dkg élesztő
3 dl tej
1 kanál cukor
4 dkg vaj
3 tojás sárgája
1 tojás kenésre

ELKÉSZÍTÉSE


  1. Az élesztőt felfuttatjuk a cukrozott tejben, majd összegyúrjuk a tepertő kivételével a hozzávalókat (és persze a kenésre használatos tojást se tesszük bele).
  2. Letakarva kb. fél órán át kelesztjük, majd kinyőjtjuk 1/2 - 1 újnyi vastagra és rákenjük a tepertőkrém 1/3-át. Ezután hosszában mindkét oldalról felhajtjuk a tésztát úgy, hogy a felezővonalban találkozzanak a szélek, ugyanígy szélében is felhajtjuk a tésztát.
  3. Kinyújtjuk és megismételjük még kétszer a folymatot.
  4. Ezután egy késsel bevagdossuk keresztben az ujjnyi vastagra kinyújtott tésztát és kiszaggatjuk. A kiszaggatott pogácsákat a két tenyerünk között formára sodorjuk és tojással megkenve 180 fokon aranybarnára sütjük.




Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések