EXPRESSZ CROISSANT

EXPRESSZ CROISSANT



Igazi finomság és ha nincs is expressz idő alatt készen, megéri elkészíteni, mert nagyon finom..Én pár sima és csokoládés változatban készítettem el ezeket a finomságokat, de természetesen kevesebb cukor - és só hozzáadásával sós változatban is elkészíthető. Másfél éves kisfiam oda van a csokis croissantért, így nem kérdés, hogy mostmár anya fogja készíteni és nem boltból vesszük majd.. A teljes adag nekünk egy kicsit sok volt, de tettem a mélyhűtőbe is, ami kiolvadva ugyanolyan finom, mint frissen.

Pl. sok oldalon láttam, hogy este elkészítve hűtőben pihentetik az elkészült kifliket és így másnap frissen sütik meg, de nekem a leírt verzióm szerint az egyszerűbb.. 

HOZZÁVALÓK

70 dkg liszt
1 pohár joghurt vagy kefír - én tejfölt használtam
2 dl tej
1 kk só
4-5 ek. cukor
2 tojás
5 dkg élesztő
25 dkg hideg vaj
1 tojás a kenéshez




ELKÉSZÍTÉSE


  1. A hozzávalókból, a vaj kivételével tésztát dagasztottam, majd letakartam és duplájára kelesztettem egy órán belül. Közben a margarint/vajat tegyük egy kicsit a mélyhűtőbe, vagy olyan helyre, hogy jó szilárd, könnyen reszelhető legyen majd.
  2. Ezután nyolc egyforma darabba vágom, gömbölyítem őket, majd mindet kinyújtom jó vékonyra, kör alakúra.. 
  3. A hideg vajat sajtreszelőn közvetelnül a kinyújtott tésztakörökre reszelem, kb egyenlő arányban. . Az első kinyújtott lapra szórtam egy adagot, rátettem a következő lapot, erre jött megint vaj, megint lap, így tovább, míg el nem fogyott. A legutolsó lap tetejére nem kell vaj. Ezután a tésztát kinyújtottam, olyan 2-3 mm vastagra, majd 16 cikkre vágtam (lehet 20 is, akkor kisebb kiflik lesznek).
  4. Feltekertem őket, majd sütőpapírral bélelt tepsire ültettem, vagy ha töltelék kerül bele, akkor a vastagabb részére tegyük rá a tölteléket és úgy sodorjuk fel.
  5. Megint hagyom őket duplájára kelni, majd tojással lekenve mennek a 180 fokra előmelegített sütőbe, kb. 15 percre.



Recept Limara oldaláról származik.

Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések