SLANAC, ami JOBB MINT A PÉKSÉGBEN

SLANAC II. 

JOBB, MINT A PÉKSÉGBEN










A slanac itt Horvátországban nagyon közkedvelt péksütemény, hosszú sós rúdnak írnám le, annak, aki még nem találkozott vele. Otthon is lehet kapni, általában ebből a tészából késztenek az albán pékségekben sajtos négyest. (az ízük legalábbis nagyon egyforma).

Van már fent egy slanac receptem, amit szoktam is sűrűn készíteni, de annyira dicsérték ezt a receptet az egyik horvát fórumon, hogy elkészítettem. Nagyon finom, tényleg jobb, mint amit a pékségekben árulnak. 

Néha fele sósan, fele sajtosan készült, de általában csak sósan készítem, ahogyan a pékségekben is lehet itt kapni. 

HOZZÁVALÓK

650 gramm liszt
10 g száraz élesztő (vagy egy kocka friss)
10 g só
5 g cukor
3 dl tej
80 ml olaj
100 ml joghurt
1 ek ecet
Kenéshez egy kis olaj

Sós keverék:

5 gramm só
egy késhegyni szódabikarbóna (vagy sütőpor)
3 ek víz
15 gramm liszt

ELKÉSZÍTÉSE


  1. A langyos cukrozott tejben felfuttatjuk az élesztőt, majd a többi hozzávalóval együtt alaposan összedolgozzuk, majd meleg helyre tesszük, hogy megkeljen. 
  2. Ezután megint átgyúrjuk a tésztát és elosztjuk a tésztát, 120 grammos kis labdákra. (10 részre)
  3. A tepsinket egy sütúpapírral kibéleljük és a kis labdákból hosszú rudakat gyúrunk, a hossza egyezzen mg a tepsink hosszával.
  4. Egyás mellé helyezzük a slanacokat és egy kis olajjal megkenjük s megspricceljük egy kis vízzel.
  5. 20 percig kelni hagyjuk, majd 250 fokon 10 percig sütjük (recept szerint, de inkább a színét nézzük, ha már egyenletes színt kapott, akkor kell a sós keverékkel meghinteni. 
  6. A sós keverék hozzávalóit összekeverjük és egy kanál segítságável végighúzzuk a slanacokon azt. Most csak a felére tettem sós öntetet, a másik felét gazdagon megszórtam sajttal és még kb. 2 percre visszatettem a sütőbe.





























Recept: innen



A Facebookon itt tudtok hozzám csatlakozni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések