VANILIÁS TÖLTÖTT BRIÓS

VANILIÁS TÖLTÖTT BRIÓS



Nagyooon finom!!!! Férjemmel alig bírtuk abbahagyni az evését, habár este 11 után készültek el ezek a finom vaniliás pudinggal töltött briósok.. Azért maradt másnapra is, az én kis 15 hónapos hercegemnek, aki szintén csak úgy falta befele a brióst.. :)

Imádok új kelt tésztás receptet kipróbálni, így örülök, hogy ráleltem erre a finom briós tésztára, mert biztosan fogom még sokszor felhasználni alap receptként.


HOZZÁVALÓK

0,5 kg liszt
5 dkg vaj vagy egy púpos kanál zsír (én most zsírral készítettem)
5 dkg porcukor
2,5 dkg élesztő
2,5 dl tej
2 nagy tojás sárgája
csipet só

Töltelékhez
4 dl tej
1 cs. főzős vaníliás puding
4 ek cukor
5 dkg vaj

Tetejére
1 tojás
kevés víz
cukor


ELKÉSZÍTÉSE


  1. Az élesztőt felfuttatjuk a langyos cukrozott tejben. Ha felfutott, akkor hozzáöntjük az - egy tálban összekészített többi hozzávalóval. Jól dolgozzuk el a tésztát, majd takaruk le és kelesztjük meg a duplájára. Ez kb. 1 óra hosszát vesz igénybe.
  2. Közben elkészítjük a pudingos tölteléket. A puding csomagolásán található leírás szerint kell eljárni azzal a különbséggel, hogy csak 4 dl tejet használjunk, hogy ne legyen folyós a töltelék.
  3. A megkelt tésztát 8 részre osztjuk, mindegyiket kinyújtjuk téglalap alakúra, majd megkenjük egy kanálnyi pudinggal. A két keskenyebb oldalát visszahajtjuk, majd feltekerjük a hosszanti oldalánál fogva. Ezt követően még sodorjunk rajta egy kicsit, hogy hosszabb tésztát kapjunk. Én ezt egyszerűen úgy oldottam meg, hogy a markommal szépen megszorongattam a sodrott szálat, így hosszabbítva azt meg.
  4. Feltekerjük csiga alakúra, majd lekenjük a felvizezett felvert tojással.
  5. Hagyjuk megint állni/kelni kb. 40 percig (én már nem bírtam annyit várni, így csak 20 percet vártam). Ezt követően megint lekenjük a csigákat, majd megszórjuk cukorral a tetejét és 200 fokon kb. 15-20 perc alatt megsütjük


A Facebookon itt tudtom hozzám csatlakozni. Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések