DIÓS KIFLIK - FOSZLÓS TÉSZTÁVAL

FOSZLÓS DIÓS KIFLIK



Nagyon finom, kapós volt nálunk ez a kifli! Ismételten a foszlós kalács receptemet használtam alapnak, a diós tölteléket pedig már tényleg nagyon sok helyen használtam, így tudtam, hogy csak finom dolog fog ezekből a finom kiflikből kisüni! :)


HOZZÁVALÓK:

3 dl tej
3 g élesztő
50 dkg liszt
5 dkg vaj 
4 kanál cukor
egy kis tej a kenéshez


20 dkg darált dió
0,4 dl tej
15 dkg cukor (ízlés szerint lehet kevesebb vagy akár több is..)


Elkészítése:

1. A langyos cukrozott tejben felfuttatjuk az élesztőt.
2. A lisztbe beleöntöm a felfutott élsztős tejet, a felolvasztott vajat és összedolgozom.
3. Ezt követően letakarom egy konyharuhával, majd kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztem.
4. Amikor megkelt, akkor megpróbálom téglalap alapúra kinyújtani a tésztát és háromszögeket vágni a tésztából. Ezekbe töltök kb. 1 teáskanálnyi diós tölteléket, majd feltekerem őket.
5. A tetejét megkenem egy kis tejjel, majd meghintettem egy kis diós-cukorral majd a sütőben 180 fokon addig sütöm, amíg szép aranybarna nem lesz. Hideg sütőbe tettem a fonatokat, hogy amíg melegszik a sütő, addig is keljenek még egy kicsit.



Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések